Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, January 8, 2013

Tak boleh blah...

Assalamualaikum...

Tak boleh blah...

Tengah baca satu novel baru ni.. Baca punya baca, tup-tup keluar ayat yang mengatakan wajah/muka hero tu ada iras-iras seorang selebriti/pengacara yang aku tak minat walaupun hero tu digambarkan sebagai seorang yang hensem.. Tapi bila aku dah tak minat kat dia, memang tetap tak minat la jadinya.. 

Terus terbantut mood aku nak baca novel tu.. Tutup terus novel tu dan ambil novel lain sebagai ganti.. Mujurlah novel pending masih banyak lagi.. Harap-harap yang pending tu takde la terkena lagi macam ni... 

Setakat ni dah lima buah novel yang aku buka plastik dia, baca macam biasa, mood dalam keadaan baik, tapi bila sampai ke Bab 2 ataupun Bab 3, terus aku tutup balik novel tu.. Tak boleh teruskan pembacaan walaupun aku cuba jugak membaca.. Makin dibaca, makin sakit kepala jadinya.. Bukan sebab cerita tu cerita penyiasatan atau misteri yang nak kena banyak berfikir, tapi kerana jalan cerita dan susunan ayat  macam lintang-pukang je.. Macam tergesa-gesa.. 

Ada jugak novel yang mukaddimah dia je sampai habis satu bab, penuh dengan penerangan je... Adoii... Makin berdenyut-denyut kepala.. Aku ni baca buku cerita ke baca buku sejarah..? Tak boleh blah betul aku dengan novel yang banyak sangat perenggan ni... Mungkin kena tunggu mood aku betul-betul power untuk sambung balik baca novel begini... 


p/s: Beli novel ni macam beli buah durian jugak.. Tarikan untuk membeli sangat kuat tapi bila dimakan, isinya kadang-kadang hambar dan tawar.. huhuhu...

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »