Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, February 9, 2013

Aduhai...!! Kejam sungguh anai-anai ni.. huhuhu...

Assalamualaikum...

Aduhai...!! Kejam sungguh anai-anai ni.. huhuhu...


Aku plan nak ubah-suai, tukar-tukar kedudukan barang kat bilik jahit aku ni.. Aku ingat nak letakkan satu almari untuk aku simpan novel aku kat dalam almari tu.. Actually, almari tu merupakan almari baju kepunyaan arwah abah aku masa dia dalam tentera dulu.. Mak aku cakap, almari tu arwah abah aku beli sebelum dia bersara... Agak-agaknya berapa umur almari ni ehh.... haha...




Sebelum tu, kenalah alihkan kotak yang berada kat sudut bilik ni.. Mula-mula angkat kotak yang atas sekali.. Lepas tu, mula la tarik kotak yang bawah tu.. Baru je tarik, terus mata aku buntang tengok sarang anai-anai berserta penghuninya sekali... Mongombik tekau...!!! Ya Allah, terkejut sungguh aku menengoknya.. Mujur tak pitam... Memang aku tak sangka sungguh ada anai-anak kat kawasan tu... huhuhu




Mujurlah aku masih simpan stok serbuk racun serangga yang biasa aku gunakan untuk hapuskan anai-anai ni.. Aku pernah letakkan serbun racun ni kat batang pokok mangga aku yang penuh dengan sarang anai-anai dan hasilnya, anai-anai tu mati.. Tapi sebelum tu, kena la kopak/umpil kulit kayu kat batang pokok tu dulu, lepas tu baru taburkan serbuk racun tadi.. Malangnnya, sampul racun ni aku dah buang.. Kalau tak, boleh gak aku kongsikan gambarnya kat sini..


Kotak berisi kain perca... Nasib baik bukan kotak berisi pad herba Avail... hahaha...


Sebelum ni, memang ada serangan anai-anai kat dinding yang sebelah pintu bilik ni.. Dah aku letak serbuk racun tu.. Papan yang kat bawah tu pun ada yang terpaksa dibuang sebab dah rosak.. Kalau ikutkan, memang aku tak berapa suka nak letak papan kat dinding tu tapi nak buat macam mana, benda dah siap.. Bising-bisingpun tak guna, kan...


Buat listing takut hilang ataupun terbeli dua kali.. Yang kat luar almari tu novel pending... 


Sekarang ni dah macam malas pulak nak gantikan papan tu dengan marmar.. Leceh, banyak barang nak kena alih... Mana nak cekau bajet lagi... hehh... So, sebagai langkah berjaga-jaga, taburkan aje la serbuk racun ni... huhuhu...


Yang sebelah kanan dah siap listing.. Yang sebelah kiri belum lagi.. Jari dah lenguh menulis... huhu... Yang bawah kanan, pending... Ada ruang lagi untuk menyumbat... Mudah-mudahan ada rezeki.. Ada rezeki untuk aku, maka ada la rezeki untuk penulis novel yang terpilih ni... Doa-doakan ya..  Moga ALLAH murahkan rezeki kepada kita semua... Amin... :)


p/s: Risau dengan anai-anai ni.. Nampak je kecil tapi bahayanya boleh meruntuhkan sebuah rumah... huhuhu...

2 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

assalam azz..rumah omak akak kek kampong tu pun nunggu maso yo..dinding dah belubang2 dikojoan nyo dah

Fariq Jalil said...

amboih.. dah boleh bukak kedai novel dh tu.. kemain bersusun novel. kawan ni bukan kata novel, buku sifir pun tak penah nak ada.. wakaka

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »