Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, February 19, 2013

Rezeki di pagi hari... :)

Assalamualaikum...

Rezeki di pagi hari... :)


Alhamdulillah...
Pagi-pagi dah ada jiran datang rumah bagi ikan apa entah dengan sayur apa entah.. Jiran tu kata dia tak pandai makan ikan tu.. Sebab tu dia bagi kat mak aku.. Ikan tu anak dia dapat masa memancing.. Sayur tu pulak dia tanam sendiri kat rumah dia..


Ikan tu aku tengok macam ikan lais je tapi tak tau la betul ke tak. Aku ni pun bukannya boleh percaya sangat, bukannya kenal sangat ikan-ikan ni.. hehe.. Sayur tu pun aku tak tau apa nama dia.. Kalau kangkung tu aku tau la.. kehkehkeh....


Ikan tu nampak ekor je.. Malas nak buka plastik punya pasal.. hehh..


p/s: Rezeki jangan ditolak, ya tak..? Moga rezeki jiran tadi makin bertambah.. Amin3...

**Oh ya, aku dah tanya mak aku nama ikan tu.. Mak aku kata, ikan tu ikan belida... Aku ingatkan ikan lais.. hikk...

5 Tukang Tembak:

Ummiarissa Mahdi said...

sayur tu bukan bayam hijau ke...rasanyalah...rebus sedap tu...ikan tu cik azz tak tunjuk mana nampak...rezeki tu jangan ditolak...tolak dalam perut okay..

Cik Syida said...

tak nampak rupa ikan.. untung rezeki murah pagi2 kan :)

Alhamdulillah.

Tinta Lana said...

Salam.

Alhamdulillah..memang rezeki akk skuarga hari ni.. ^_^

Fariq Jalil said...

wah.. ikan belida swdap masak pe ek?? bley la anta kat umah sikit.. kekeke

ibundo said...

mano eko?.. tak nampak pun..hehe

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »