Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 12, 2013

Lain yang dicari, lain yang dibeli.. hehh..

Assalamualaikum...

Lain yang dicari, lain yang dibeli.. hehh..


Walaupun aku ni agak kerap pergi rumah kakak kat Nilai tu, tapi aku amat jarang pergi ke Nilai 3 yang banyak tempat untuk merabakkan dompet tu.. Kalau setakat nak jalan-jalan tanpa arah tujuan, hanya sekadar window shopping je, jangan harap la aku nak pergi situ.. Buang masa je.. huhuhu.. Baik aku duduk rumah, golek-golek baca novel.. ehehh...


Hari tu, aku ajak kakak aku pergi Nilai 3.. Kakak aku just temankan aku je sebab dia sebenarnya nak beli barang dapur kat Giant tu.. Aku pulak sebenarnya nak cari sepasang kain je.. Ada la sebabnya kenapa aku nak cari kain tu.. kehkehkeh...


Cari punya cari, *walhal cari kat dua tiga buah kedai je, akupun buat kesimpulan bahawa jenis kain yang aku cari tu takde kat situ.. hehh.. Sebetulnya kaki dah lenguh dok jalan-jalan. Dah la cuaca panas terik... Hampir kering air kat badan den.. hehhh...


Akhirnya, sebelum balik, sangkut pulak kat kedai jual kain langsir.. Ikut kakak aku masuk dua tiga kedai langsir.. Sudahnya, dia tak beli apa-apapun. Aku pulak yang sangkut kat kain langsir ni.. kehkehkeh...


Ya, aku tau peten ni peten lama.. Tapi baru sekarang aku mampu nak beli. So, aku beli je la... hehh...


Sebenarnya aku memang dah lama berkenan kat corak kain langsir macam dalam gambar ni.. Masa mula-mula keluar jenis ni dulu, harga semeter amatlah mahal bagi aku yang sengkek ni. Kalau harga semeter sampai RM18-RM20++ tu, memang la aku tak mampu nak beli. Aku cuma mampu pandang je la, pastu telan air liur... huhuhu... 


Langsir yang paling mahal aku beli harga dia RM14 semeter.. Itupun aku beli masa aku masih lagi bekerja kat Johor dulu.. Aku beli takde la banyak manapun. Bak kata orang, berbaloi la beli sebab sampai sekarang langsir tu masih elok lagi, takde koyak-koyak.. Cuma warna tu je la pudar sikit... 


So, masa aku beli kain langsir yang ini, harga dia pada aku dah murah dah.. Kain diapun agak tebal.. Kata budak kat kedai tu, kain cotton dah turun harga dah.. Mujur kakak aku ada sekali masa beli langsir ni.. Diapun mintak turunkan sikit lagi harga langsir ni sebab aku beli banyak meter jugak la.. Dapat la kurang sikit. Jadi la.. 


Langsir kat rumah aku ni dah lebih dari 5 tahun tak berganti. Mungkin dalam 7 tahun kot.. Langsir yang aku beli ni hanya untuk ruang tamu depan je.. Kalau nak beli langsir untuk satu rumah, mau aku kena kerja sebulan kat kedai tu.. *pitam den... hehh..


p/s: Nasib baik mak aku tak bising.. Mungkin dia tau langsir kat rumah ni dah berkurun tak berganti.. Aku tukang beli je tapi guna duit mak aku la... Duit aku buat beli novel je.. hehh....

3 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

Azz akak pulak kalau lansir suko kain kosong .tapi tu la dah botahun yo tak bogant i he he

With Julia said...

kak azz...sihat? rajin betul eh kak azz bca novel...hebat! ju suka window shopping wpun x beli satu apa pun sebagai remedi senaman kaki hehehhe...wajib tia2p ari sabtu...:)

Fariq Jalil said...

patut la senyum je amek bermeter2.. kekeke..

nampaknya raya tahun ni langsir baru la ye.. :D

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »