Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, March 11, 2013

The making of Pavlova...

Assalamualaikum...

The making of Pavlova...


Aku cakap kat anak buah aku, kita buat pavlova nak tak..? Nampak resepi kat majalah ni macam senang je nak buat.. Pastu diapun cakap, boleh.. Bahan-bahanpun ada. Yang takde cuma buah kiwi dengan buah strawberry je. Lepas tu macam buntu la sikit sebab buah untuk hiasan takde.. Aku cakap kat dia, kita guna buah epal hijau tak boleh ke..? Kita hiris la nipis-nipis.. hehh.. Bukan apa, macam malas la pulak nak keluar pergi Giant Nilai tu semata-mata nak cari dua jenis buah ni..


Bincang punya bincang, akhirnya aku putuskan untuk pergi jugak ke Giant tu. Sambil tu ajak sekali mak aku dengan anak-anak adik yang baru sampai. Kiranya sessi jalan-jalan la ke Giant tu.. hehh.. Konon nak beli dua jenis buah sahaja tapi bila balik dok jinjing dengan beberapa beg plastik.. kehkehkeh..








Pavlova ni anak buah aku yang buat.. Aku cuma tengok dan tolong sikit-sikit je.. hehh...


p/s: Nak cuba buat ke..? Nak resepi..? Taknak..? Takpe kalau taknak.. hehh.. Siapa yang nak, boleh la cuba resepi tu kat blog dapo aku yang dah lama tak berasap... hehe..

4 Tukang Tembak:

With Julia said...

Kak azz...serius nampak menarik pavlova tuh...dan serius ju x pernah rasa...nk buat sendiri tp oven x beli2 lagiii ayoooooooo :)

Ummiarissa Mahdi said...

saya berangan nak buat...sebab memang nampak senang nak buat,bahan-bahanpun mudah dicari...tapi tak buat juga..

:: Cik Viva :: said...

macam senang je nak buat..ape rase pavlova ea...tak penah makan.

Acik Erna said...

Azz akak makn pun lom ponah laie he he

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »