Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, March 24, 2013

Perihal telur...

Assalamualaikum...

Perihal telur...


Tengok aje la apa yang ada kat dalam gambar ni..




Telur kat dalam gambar tu bulat ke..? Bukan lonjong ke..? Kan jauh bezanya antara bulat dan lonjong... Macam mana pula boleh ditandakan betul...?? Esok sampai besar budak tu dok kata telur tu bulat sebab cikgu tanda betul.. Haaiisshh.... Boleh menimbulkan kecelaruan fikiran kat budak tu nanti.. hehh..


Lagi satu, sepatutnya setiap ayat atau perkataan yang ditulis selepas tanda yang ada noktah, kena la gunakan huruf besar.. Benda ni nampak macam remeh tapi sebenarnya jika tidak dibendung sedari awal, sampai ke sudah budak-budak ni akan buat kesilapan yang serupa.. Jadi, jangan anggap mudah perkara macam ni.. 


Kalau zaman aku sekolah dulu, jika buat kesilapan macam ni, dah tentu penuh kertas tu dengan pembetulan yang cikgu tulis.. 


p/s: Buat-buat tak nampak kat ayat pertama tu.. Tak nampak tapi nak gelak, boleh gitu..?? Kikikiki..., *gelak sopan ni.. :)

3 Tukang Tembak:

Arham Md Ali said...

Kalau ayat 4 tu dianggap betul, yang first tu pun kira betul jugakla sebab struktu ayat betul. Cuma tu la, innuendo.

With Julia said...

Akak azz...
Ayat pertama itu kita kena pantau dan tanya murid tersebut...mungkin maksud dia lain...Telur Ayah..kemungkinan maksudnya telur ayam tuh ayah beli...sbb selalu kan barang rumah ayah belikan telur ayam...so nak shortcut dia tulis mcm itu, so kena byk bertanya murid2 skrg, x boleh salahkan mereka bulat2...masih mentah dan byk kena belajar...ermmm...cikgu2 skrg kna lbh byk bagi nasihat yg berbentuk lawak dan berhemah, nasihat berbentuk marah adalah sgt2 tidak mujarab... :)

fatal1ty said...

Salam .Tlg like page.
www.facebook.com/timurtengahenterprise
www.ijustbought.blogspot.com

Kurma Ajaw RM 120/kg
Kismis RM 12/500g
Buah Tin Turkey RM 8/200g
Minyak Habbatus Sauda Hemani 100ml RM 35

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »