Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, March 25, 2013

Bubur daging berempah bersama Shers..

Assalamualaikum...

Bubur daging berempah bersama Shers..


Tadi aku sempat tengok sikit rancangan masak-masak bersama jejaka kacak si Shers ni.. Kali ni dia masak pelbagai jenis bubur nasi tapi aku cuma sempat rakam satu resepi je iaitu bubur daging berempah.. Nampak senang je dia masak bubur tu.. Main campak-campak je.. Korang boleh buat..? Nan hadoooo, kann...? Kuikuikui...


Bahan yang diperlukan adalah...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

Tengok aje la video klip kat bawah nun... 
Tak sempat la nak tulis bahan apa yang diperlukan..
Ngeee.....
:
:
:
:
:

Bila orang ensem masuk dapur, maka berganda-ganda dia punya ke-ensem-an.. Orang tak ensem je yang malas masuk dapur ni.. ehehh... So, siapa nak rasa ensem, rajin-rajin la memasak di dapur.. muahahaha... tettt....!!!
:
:
:
:
:
:

Seperti biasa, audio kurang memuaskan.. So, silalah gunakan speaker kuasa jet jumbo... hehh..


Mak aku selalu masak bubur nasi kalau dia takde selera nak makan.. Bubur nasi dia sempoi je.. Just letak santan dengan garam je.. Tapi itupun dah cukup marbelesssss dah... Kalau ada telur masin, lagi la merembes air liur...


p/s: Apsal kalau aku yang buat bubur nasi tu, sokmo tak sedap ehh... Sebab tu la aku malas nak masak-masak ni... kehkehkeh...

2 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

alahai azz..tak dapek tengok video e..tak keluar gambar e

Tijah said...

Sy pun ske makan bubur. Hr2 pun xpe. Bubur kosong garam santan dah. Pastu pi kedai beli lauk tambah. Huiii aiii

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »