Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, April 28, 2013

Salah lagi...?? Adoyaiii...

Assalamualaikum...

Salah lagi...?? Adoyaiii...



Malam tadi angin masuk dapur datang lagi.. Kali ni bukan nak meroti tapi nak memuding.. hehh... Dah agak lama aku tak buat puding ni.. Maka akupun mula la buat puding jagung sebab bahan utama seperti jagung dalam tin dan susu cair masih ada stok.. 


Sebelum tempoh tamat barang tu habis, baik aku gunakan dengan segera sebelum terlupa.. Nanti bila dah terlupa, dan tarikh luput dah tamat, dah terpaksa buang.. Kan pembaziran namanya tu.. hehh...




Aku ni kan, walaupun dah tiga empat kali buat puding jagung ni, sokmo aku salah guna tepung.. Kalau ikutkan, puding ni kena guna tepung kastard tapi aku ni manjang la gunakan tepung jagung.. Otak aku dok kata dah namanya puding jagung, mestilah gunakan tepung jagung.. Selalu sangat keliru antara kedua jenis tepung ni..


Resepi ni memang resepi dari blog dapo aku tu.. Rasanya dulu aku dah betulkan dah.. Tapi bila tengok balik, rupanya resepi kat bahan tu masih sama iaitu tepung kastard/jagung.. Kat bahagian bahan aku tulis tepung jagung/kastard tapi kat bahagian cara membuatnya aku tulis tepung kastard je.. Mana la aku tak keliru.. adehh... Tapi sekarang resepi tu dah betul dah.. hehh..




Masa puding tu dah atas dapur baru aku teringat yang aku dah gunakan tepung yang salah.. Apa lagi, tepuk jendul sendiri la jawabnya, kan.. haha.. Pastu kelam kabut pergi cari tepung kastard, bancuh sikit dengan air, pastu curahkan terus kat dalam kuali kat atas dapur tu.. Kacau-kacau puding tu bagi adunan sekata.. Lepas tu rasa balik takut-takut terkurang gula pulak.. Nasib baik okay.. Lega rasa hati.. heeeee....


p/s: Sendiri buat salah, kena la mengaku.., ya tak..? 

4 Tukang Tembak:

Angah said...

rajin betul akak ni masak eh...

Tinta Lana said...

Akak, favourite sya ni ^_^

Apa yang berkaitan jagung, semua saya bedal,hehe. Paling suka kalau dpt bubur jagung. Nasi kalau buh jagung pun, habis sya kutip,heheh

Salah tepung pun, elok je menjadi sy tgk.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Mood tunggang langgang, tu yang masuk dapur tu.. Kalau mood okay, takde nya nak masak2 ni.. heeee...

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Sama la.. Akakpun suka jagung gak.. Tapi puding jagung ni akak kurang suka.. Akak lebih suka jagung rebus/kukus/bubur jagung..

Puding ni jadi sebab dalam tu ada agar-agar..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »