Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, April 16, 2013

The second trial..

Assalamualaikum..

The second trial.. 


Kali pertama cuba, memang naik cantik dia punya kegebuan.. Makan masa panas, memang lembut je rasanya.. Tapi bila dah sejuk, dia takde la keras.. Cuma struktur roti tu agak kasar sikit.. Bila borak-borak dengan jiran, dorang kata mungkin kurang uli iaitu uli sekejap je.. Tambahan pulak uli guna tangan je..





Then, cuba lagi buat untuk kali kedua. Kali ni uli lebih lama sikit dan aku juga ikut tips yang diberi iaitu masukkan adunan doh dalam plastik bersih, lepas tu tumbuk-tumbuk dan ramas-ramas doh tu dalam 4-5 minit. Lepas tu baru keluarkan dari plastik dan perap selama sejam. Tujuannya adalah untuk melembutkan lagi adunan doh tersebut..


Menguli lama ni buatkan tangan jadi lenguh. Bila malam, makin terasa kelenguhan itu.. Takpe la. Tahankan aje.. Demi untuk mencuba sesuatu yang baru, kena la berkorban sikit, kan.. hehh..





Kali ni, cuba pulak buat peten lain. Cuba untuk pelbagaikan.. Kelam kabut jugak la.. Masa sibuk-sibuk macam ni la dapat call dari kurier KTMB, bagitau nak ambil balik bungkusan yang terlebih hantar hari tu.. Lega rasa hati bila bungkusan tu sudah aku kembalikan kepada pihak penerbitan.. :)





Kali ni aku cuba sumbat sosej kat dalam roti tu.. Lepas tu memandangkan ada stok bijan kat dapur, akupun tabur sekali bijan tu.. Simpan lama-lama kang bau hapak pulak bijan tu. So, kenalah manafaatkan dengan sebaik mungkin.. heeeeeeee.......






Kali pertama buat hari tu, aku dah bagi jiran kiri, kanan dan depan rumah merasa. So, untuk kali kedua ni, aku bagi kat jiran depan rumah, lepas tu mintak tolong kat dia bagi iaitu jamu kat pekerja-pekerja Indon yang sedang renovate rumah dia tu.. Ye la, kat rumah aku ni cuma ada tiga orang je.. Mana la nak larat makan semua ni.. Daripada  terbiar mengeras dua tiga hari, lebih baik bagi kat dorang.. 


p/s: Hidup jangan tamak sangat, okay.. hehh.. Resepi asas ada kat sini.. :)

4 Tukang Tembak:

Ummiarissa Mahdi said...

cantik dah tu...menjadilah ni ye..

With Julia said...

Rajinnn lah kak azz :)

~ Cik Azz ~ said...

Ummiarissa Mahdi>

Nampak je macam jadi, tapi sebenarnya takde la nak menjadi sangat.. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Bukan rajin, tapi mood tengah ting tong.. haha..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »