Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 22, 2013

Penambahbaikan...

Assalamualaikum...

Penambahbaikan...


Setiap syarikat yang mengeluarkan produk, pasti akan berusaha untuk memajukan produk masing-masing.. Pelbagai penambahbaikan yang dilakukan demi menarik pelanggan untuk melabur dan membeli produk yang mereka keluarkan.. 


Contohnya ialah pek febreze ni.. Dulu kalau nak tuang pek isian semula ni, kita cuma perlu potong kat sudut atas pek tu dan terus je tuang... Kalau kita ni jenis yang tangan menggigil atau jenis yang tak berapa pandai nak buat kerja sebegitu, pasti akan tersasar dan mungkin  banyak isian yang tumpah daripada yang masuk ke dalam bekas atau botol tu...


Siap letakkan warna kuning untuk bagitau kat situ ada straw pendek..


Kini, segalanya jadi lebih mudah kerana kat sudut atas tu sudah disertakan sekali dengan straw pendek sebagai alat supaya isian itu tidak tertumpah lagi... Aku jarang beli febreze ni.. Mungkin dua bulan sekali baru aku beli bergantung kepada tahap penggunaannya.. Nak beli selalu tak mampu.. Bagi aku febreze ni agak mahal jugak la.. Sebab tu guna jika perlu je.. Takde nya nak main sembur-sembur angin macam tu je..




Jika dah ada penambahbaikan sebegini, rasanya harga diapun ikut naik jugak la.. Aku tak perasan pulak harga pek lama dengan harga pek baru ni.. Tapi aku yakin harganya akan ada perbezaan dan kenaikan.. Mungkin berbaloi sebab dengan pek baru ni, kita tak perlu risau isian itu tertumpah sebab dah ada corong yang disediakan.. Kalau tertumpah jugak, mungkin anda ada penyakit parkinson.. huhuhu...


Sama jugak dengan lebuhraya yang kita gunakan.. Nak guna hari-hari kena la bayar tol.. Malahan disediakan tempat rehat yang lengkap dengan tempat makan, tandas, tempat solat dan sebagainya.. Selesa ke kalau nak menggunakan jalanraya yang berlubang sana-sini..? Mesti la tak selesa, kan.. 


Macam susu pekat manis jugak.. Ada tin yang siap dengan penarik tu harga dia memang la mahal sikit daripada tin yang kita sendiri kena tebuk.. 


Aku rasa pengeluar minyak masak yang dalam peket plastik tu patut buat penambahbaikan macam febreze ni jugak.. Rugi jika banyak minyak yang tumpah walaupun minyak tu bukan dari jenis yang baik.. Lagipun bukan semua orang mampu nak beli minyak yang dalam botol tu.. Setitik minyak yang tumpah besar nilainya bagi golongan kurang berkemampuan... huhuhu...


p/s:  Ini bermaksud, setiap penambahbaikan pasti akan berlaku kenaikan kos.. Takkan itupun tak boleh nak fikir kot... huhuhu...

3 Tukang Tembak:

Tia Fatihah said...

haruslah buat pembaharuan mengikut kesesuaian pengguna :)

the malay male said...

demi kepuasan pelanggan.

Tinta Lana said...

Salam.

Saya pun kadang2 rasa nak guna febreeze,baru beli.

Ni pun dah lama tak membelinya.. skrg cuba satu brand jepun..murah skit..dan wangiiii >_< hehehe

Kesimpulannya, nak barang baik, harus bayar lebih kan kak.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »