Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, May 30, 2013

Rembau Most Wanted yawww...

Assalamualaikum...

Rembau Most Wanted yawww...


Hari Ahad lepas (26/5), aku balik Rembau. Mak aku nak pergi kenduri kawen cucu kawan lama dia.. Bergerak dari rumah kakak kat Nilai dah pukul duabelas lebih, sampai kampung dalam pukul satu suku.. Mak aku bajet tau mana rumah pengantin tu tapi sebenarnya diapun tak ingat.. huhuhu...


Kitorang sebenarnya dah lalu kat kawasan rumah kenduri tu sebab tengok banyak kereta parking kat tepi jalan. Tapi disebabkan tak nampak rumah pengantin tu, kamipun patah balik dan pergi ke rumah makcik aku.. Kebetulan anak-anak makcik memang ada balik dan dorang dahpun balik dari kenduri tu.. Lepas tanya kat dorang mana rumah pengantin tu, barulah kami pergi lagi sekali.. Mujur la jumpa.. Kalau tak jumpa, harus balik macam tu je.. hehh...


Ni dalam perjalanan balik.. Berhenti kat traffic light... hehh...




p/s: Kojo tak kuek tapi nak idop sonang, baik poie mampuih dari susahkan semuo oghang.. huhuhu...

4 Tukang Tembak:

anakomak said...

kampung kek bolah mano cik azz?

With Julia said...

Umi Qi suka dgr lagu rembau most wanted....sure org rembau popular hehehhe kak azz sihattttt?

anakomak said...

eh eh... hahaha kampung cik azz ni yg dkt ngan jambatan tu ek?

ADoiyaaii sedara la kita ni... haha ni baru betul2 dikata kan warigh ni haha

Angah said...

glemer la rambau siap ada lagu hip hop lagi...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »