Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, May 23, 2013

Sebelum dan selepas sambung...

Assalamualaikum...

Sebelum dan selepas sambung...


Ni adalah kain telekung.. Kain telekung ni cantik bersulam tapi pendek.. Jadi, kastemer aku tu mintak aku panjangkan kain telekung tu sebab dia tinggi orangnya...


Sebelum sambung...


Aku ada jugak kain telekung yang pendek macam ni padahal telekung itu untuk saiz dewasa.. Abang aku beli masa dia pergi Bandung dulu.. Mungkin orang kat sana saiznya kecil-kecil dan rendang.. Tu yang telekungpun saiz macam budak sekolah rendah..


Selepas disambung..


p/s: Kain yang pendek dipanjangkan demi untuk menjaga keselamatan.. Kain yang panjang jangan pulak dipendekkan.. Nanti nampak pulak kepala lutut yang hitam dan kusam tu.. huhuhu...

3 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

yo la azz..sonangkan..tapi kek sini tak tau akak nak anta kek mano..akak pakai setokin panjang yo kok terboli yang kain e pendek.
kok kio dokek maun akak anta kain kek azz,,minta buek an baju..suko tengok leher baju yang azz tunjuk tu..tak tongango...komeh yo jahit e

Tinta Lana said...

Salam.

Adeh, tergelak baca tang kepala lutut tu..udah le hitam, kusam plak, pndai tol kakak ku ini,hahahaha

Betul tu..dah elok labuh, jangan pula disingkatkan sampai nampak kusam kepam,hik3

Ummiarissa Mahdi said...

elok diubahsuai...jangan dibuang bila nampak singkat...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »