Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 8, 2013

Sendiri buat, sendiri la yang tanggung.. huhu..

Assalamualaikum...

Sendiri buat, sendiri la yang tanggung.. huhu..


Bahu kiri dan kanan aku masih lagi sakit dan tegang gara-gara masuk angin.. Sakit kepala masih ada sikit lagi berdenyut-denyutan kat bahagian ubun-ubun.. Ni kalau ada yang jadi tukang picit kepala ni best jugak.. hehh... 


Makan ubat tak jalan.. Keadaan masih sama.. Jalannya ialah muntahkan semua yang dimakan.. Terpaksa cekik leher sendiri nak kasi keluar semua isi dalam perut.. Siksanya la haiihh.. Takpe, tahan je la.. Dugaan kecil je ni.. Sabar... 




Itu la, siapa suruh makan benda yang tak boleh dimakan.. Dah tau ada gastrik, jangan la makan nenas mentah.. Lepas tu makan pulak gulai rebung.. Akibatnya tanggung la sendiri.. Semua kerja tertangguh.. Segala jenis semangat semuanya hilang.. Kerjanya asyik tidur dan tidur je.. Mengerekot menahan sakit.. 




Pain makes people change.. Ye la, masa sihat semua dibedal.. Bila dah sakit mula la cakap serik dah, taubat dah, tak nak nak makan semua tu.. Macam orang bercinta jugak.. Masa happy, happy la.. Bila unhappy, mula la rasa putus nyawa, tak nak dah main cinta... Poodaahhhhhh...!! Hahaha...


p/s: Mudah-mudahan sakit ini segera berlalu pergi.. Amin.. *Oh ya, gambar takde kena-mengena dengan cerita tapi saja je nak letak.. hehh...

1 Tukang Tembak:

Angah said...

akak cuba minum 100+ campur sikit air kosonf

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »