Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, June 27, 2013

Tentang buku...

Assalamualaikum...

Tentang buku...


Books are the quietest and most constant of friends; 
they are the most accessible and wisest of counselors,
and the most patient of teachers...

Setuju tak..?


Kalau cium dan peluk Qur'an lagi bagus.. Tak gitu..? Huhuhu...


Sebagai pembaca, pasti merasa semua ni.. 



Aku tak baca buku atas kerusi atau sofa.. Aku baca buku sambil baring.. Kejap kiri, kejap kanan, kejap terlentang.. Dua tiga kejap lepas tu, zzzzzzzzzzz... kehkehkeh.. *kalau buku tu membosankan..


p/s: Sebagai pembaca novel, lebih-lebih lagi novel yang dibeli dengan menggunakan duit sendiri, kita berhak memberikan pandangan tentang apa yang kita baca asalkan ianya masih berdiri di atas landasan yang betul.. Sebagai penulis novel, anda tidak berhak untuk melenting jika dikritik habis-habisan.. Anda cuma berhak untuk mempertahankan apa yang anda tulis.. *takde kena mengena dengan penulis blog ya.. Errr... *taktik melepaskan nyawa sendiri.. huahuahua..

1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Psstt, ayat last tu, mmg taktik nak selamatkan diri sgt tu,hahaha

Dalam gmbr no 2 tu kak, akak salu buat tak? Saya selalu,hehehe. Salu belek kiri knn dpn blkg dulu..pastu bukak cover plastik.

Saya punya habit, suka baca muka surt terakhir,kih3, suka nau nak tahu penghujung citer dulu :D

Kalau novel, saya pun selesa baca baring. Tapi salu tak smpai 10minit, novel yg baca saya plak,hehe. If buku tu besar lagi dri saiz standard novel, selesa duduk kat meja.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »