Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, July 2, 2013

Besar vs Godang...

Assalamualaikum...

Besar vs Godang...


Besar tak nenas ni...? Ke, godang..? Sama je... hehh..

Nenas ni kakak aku yang kat Nilai tu kirim kat kakak ipar yang balik Senawang minggu baru ni. Nenas ni tak masak lagi tapi nanti kalau dibiarkan kat pokok, takut ada pulak yang merembat.. Dah kebetulan kakak ipar balik, tu yang kakak aku kirim kat dia tu, suruh bagi kat Omak..




Aku takde la nak timbang berapa kilo nenas ni. Dulu pernah jugak makan yang dah masak. Manis sangat rasa dia.. Bak kata orang Negeri Sembilan, moloceh dek manih ehh.. haha.. Masa tu buah dia lagi besar daripada ni sampaikan kena sangga dengan batang kayu. Kalau tak disangga, nanti tangkai nenas tu patah dan sudahnya nanti masak layu macam tu je....




Pokok nenas ni abang ipar aku yang tanam.. Abang ipar aku tu memang rajin menanam.. Tapi tu la, kesihatan dia tak berapa nak sihat.. Itupun dia buat jugak kerja-kerja menanam ni sebab dia dah pencen.. 




Tu dia.. Siap gandingkan lagi dengan botol minyak masak Saji tu.. Konon-konon nak tengok mana lagi besar la tu, kan.. kehkehkeh.. Kalau rajin boleh buat jem untuk biskut tart gulung.. Masalahnya, aku tak rajin. Nak buat jem pun aku malas, inikan pula nak buat biskut tart gulung tu.. Alaaaaaaahaaaiiiiiiii je laa.. ehehh..


p/s: Kena peram dulu la nampak gayanya.. Kalau la aku takde gastrik, dah lama dah aku pulun nenas ni.. Ni terpaksa la tahan selera... huhuhu...

5 Tukang Tembak:

Aziela said...

Masak lomak cili api podeh2, masukkan ngan ikan talang masin. Aduhai... memang tak bangun2 la makan eh...

Tinta Lana said...

Salam.

uii, memang beso jugak.. akak salu nenas masak pa? kita sini biasa buat pajeri je..eh, mmg buat pajeri je pun,huhu

Angah said...

makan muda pun best tau kak, cicah ngan kicap...slurppp

sinuha said...

Wah, besarnye nenas.

jaakechik said...

besarnya.... buat masak lemak cili api ngn ikan kering sedap tuuuu....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »