Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, July 12, 2013

Ketuk-ketuk Ramadhan 2013 bersama Farah Fauzana..

Assalamualaikum...

Ketuk-ketuk Ramadhan 2013 bersama Farah Fauzana..


Siapa yang terlepas nak tengok aksi Farah Fauzana atau Fafau bersama Sheila Rusly dalam rancangan Ketuk-ketuk Ramadhan sekejap tadi, boleh la tengok kat video klip kat bawah ni.. 




Resepi yang Fafau masak ialah Sambal Udang Galah Pedas...

Bahan-bahannya:

1 kg udang galah
2 ulas bawang putih
4 ulas bawang merah
1 labu bawang besar - dihiris membulat
10 biji cili padi
20 biji petai
6 sudu besar/makan cili kisar
Sedikit garam
Sedikit gula
Sedikit air asam jawa
Sedikit belacan


Cara membuatnya:

1) Tumbuk bawang merah, bawang putih, cili padi dan belacan..

2) Panaskan kuali dan tumiskan bahan yang ditumbuk tadi hingga naik bau.

3) Kemudian, masukkan air asam jawa, garam dan gula secukup rasa.

4) Setelah semua bahan nampak macam dah pecah minyak, masukkan pula udang galah. Kacau sebati.

5) Akhir sekali, masukkan petai dan hirisan bawang besar.


p/s: Masa terhad, jadi dorang masak semuanya dengan cepat.. Tapi kalau kat rumah, kena la masak betul-betul.. Takut nanti sakit perut pulak makan makanan yang tak berapa masak.. Lagi satu, biasanya petai tu masukkan dulu sebab jika masuk kemudian, nanti petai tu tak empuk..

2 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Akak..dua hari ni..saya sahur n buka makan ayam..muka dah mcm ayam,huhuhu

Akak takda pa2 resepi ke bolan pose ni?hik3.

Irfa said...

KALAU DAH UDANG,MASAK APA PUN SEDAP
BETUL TAK?

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »