Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, July 13, 2013

Ketuk-ketuk Ramadhan 2013 bersama Hafiz Awan Nano...

Assalamualaikum...

Ketuk-ketuk Ramadhan 2013 bersama Hafiz Awan Nano...


Suka tengok budak Hafiz ni. Comel je muka dia.. Makin tembam pipi dia.. hehe.. Untuk peminat Hafiz AF yang tak berkesempatan menyaksikan dia memasak, boleh la tengok kat video bawah ni.. Enjoy.. heeee...





Kali ni Hafiz masak Ayam Masak Coke. Dah namanya budak-budak, mesti tak lari daripada minuman bergas tu... huhu.. Apapun, ni dia resepinya..

Bahan-bahannya:

1 botol air coke
1 ekor ayam - dipotong 21 dan buang kulit
1 ketul kiub ayam
2 ketul halia - anggaran sebesar dua ibu jari dewasa
3 biji bawang merah
4 biji bawang putih
1-2 keping asam keping
1/2 sudu besar/makan lada hitam - dikisar
Sedikit serbuk perasa
Sedikit garam
Minyak untuk menumis


Cara membuatnya:

1) Kisarkan halia, bawang merah dan bawang putih.

2) Perapkan ayam bersama bahan kisar tadi. Perap selama 20 minit.

3) Panaskan minyak. Bila dah panas, masukkan ayam yang telah diperap tadi. Kacau sebati dan tunggu hingga ayam separuh masak/empuk/lembut.

4) Masukkan kiub ayam dan lada hitam. Kacau rata.

5) Masukkan air coke dan asam keping.

6) Kacau rata dan tunggu hingga kuah mendidih dan ayam benar-benar masak..


p/s: Apa la rasanya ayam berkuahkan air coke ni agaknya ya.. Ada yang berani nak mencuba ke..? Kalau berani, silalah buat... Den macam tak sanggup je nak masak camni.. huhuhu...

3 Tukang Tembak:

kyo_9 said...

air coke???
hmm, tapi kalau dibiarkan panas, gasnya akan hilang..
mungkin sedap kot..
rasa cam ubat batuk syrup tu..
;p

Tinta Lana said...

Salam.

Itulah..pa rasanya kalau buh coke,huhu. Saya pernah tgk resepi spagetti oleo, buh air bergas gak..tak silap sya, sprite. Taktau la pa rsanya..

NORSHAMERA ABDULLAH said...

I'm done with this recipe. So yummy. Just try it first.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »