Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, July 22, 2013

Lebih sudu dari kuah...

Assalamualaikum...

Lebih sudu dari kuah...


Anak tupai makan buah..
Lebih sudu dari kuah..


Contoh:

PA lebih over dari boss..
Bibik lebih eksen dari tuan rumah..
Peminat lebih over dari yang diminat..


Apa pendapat anda tentang sikap lebih sudu dari kuah ni..? Perlu ada ataupun tak perlu..? Ataupun diadakan mengikut keadaan..? Ataupun mereka memang sudah diberi arahan untuk bersikap sebegitu atas tujuan tertentu yang hanya mereka sahaja yang tahu.. Contohnya untuk cover line ataupun melindungi ataupun meninggi diri bagi pihak yang satu itu.. 


p/s: Kita jugak mungkin pernah bersikap lebih sudu dari kuah ni tanpa kita sedari.. Betul tak..?

1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Ada waktu, saya memang tak berapa suka peel lebih sudu dari kuah.

Cth mcm, ada sebuah majlis perkahwinan dalam sebuah family. Yang kemain over, cadang buat itu ini semua datang dari mak jemah yg takda kaitan dengan family yg bakal buat majlis kahwin tu. Mak jemah ni terlebih excited. Tak tahu apa sbbnya.hahaha, ok, pengalaman sndiri ni,keh3.

Kalau peminat lebih dari yg diminati, case artis2 tu, normal dah, faham sgt. Saya pun minat retis gak, tapi saya masih tak faham kenapa sstgh individu bleh over-acting.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)