Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, August 30, 2013

Atasi masalah perut kembung..

Assalamualaikum...

Atasi masalah perut kembung..


Sekali lagi aku kongsikan petua yang aku ambil dari buku koleksi aku.. Daripada petua tu duduk dalam buku tu, cuma aku sorang je yang baca, ada baiknya aku kongsikan kat blog aku ni.. 


Petua kali ini adalah berkenaan dengan masalah perut kembung. Jika kita alah dengan sesuatu makanan, perut kita akan mudah jadi kembung atau dengan lain perkataan, perut dah masuk angin. Bila perut dah kembung, sudah pasti kita rasa tak selesa. Sakit perut kembung ni nampak macam tak serius tapi sekali kena, mau bergulung-gulung badan dibuatnya.. So, jangan nak ambil mudah ya.. Jangan nak pandang remeh..


Petuanya mudah je.. Yang penting kena rajin mencuba.. Jangan malas okay.. hehhh... Bahan yang diperlukan adalah cuma bawang putih dan minyak masak sahaja..


Caranya ialah; ambil dua ulas bawang putih, kemudian tumbuk lumat bawang putih tadi dan lepas tu campurkan dengan tiga sudu makan minyak masak. Kemudian, sapukan dan gosok-gosok bahan tadi pada perut dan belakang badan. Biarkan beberapa minit hingga keluar kentut.. Bila kentut dah keluar, mesti rasa lega dan kembung perutpun hilang.. Lakukan beberapa kali sehingga perut betul-betul selesa dan tidak kembung lagi..


p/s: Biasa tengok bidan mengurut orang bersalin..? Lebih kurang macam ni la petua dia... hehh...

1 Tukang Tembak:

Yunus Badawi said...

Boleh cuba ni kalau perut kembung lain kali

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »