Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, August 29, 2013

Kau ado..?? Haha...

Assalamualaikum...

Kau ado..?? Haha...


Ada kisah di sebalik gambar patung burung yang tengah marah ni.. Masam betul muka dia.. hehh... Oh ya, patung angry bird ni merupakan sebuah tabung.. Kat belakang kepala dia tu ada lubang.. Buat masa ni, isi perut dia tu adalah jelly yang sangat sodap... Yummy.... hahaha...




Al-kisahnya begini..

Masa membeli barangan dapur dalam bulan puasa hari tu, aku ternampak la beberapa jenis tabung yang berbentuk patung ni.. Tapi masa tu patung yang macam dalam gambar ni takde lagi.. Yang ada semuanya jenis yang kecil dan comel sedangkan yang ini patungnya memang besar.., dan garang.. haha..


Mula-mula tak nak beli. Tapi entah macam mana, teringat pulak kat tiga orang anak buah umur tujuh tahun dan ke bawah tu.. Lepas tu, terus la beli tiga patung yang berlainan warna dan rupa dengan tujuan nak mengajar budak-budak tu menabung. Maklum la, masa tu dah dekat nak raya, mesti nanti dapat banyak duit raya, kan.. hehh... Masa ni, aku langsung tak teringat kat sorang lagi anak buah aku yang comel iaitu si Baby D. Aku cuma ingat yang tiga orang tu je sebab dorang dah pandai bercakap sedangkan si Baby D tu masih lagi pelat dan tak pandai nak bercakap betul..


Bila raya je, iaitu dorang semua dah balik rumah ni, aku pun bagi la kat tiga orang patung tabung tu. Dah la aku serba salah bila tengok si Baby D tu dah mula monyok dan dah mula nak berebut-rebut dan dah semestinya menangis.. Budak la katakan.. huhuhu..


Pastu, akupun pujuk la si Baby D tu.. Aku cakap kat dia, nanti indok beli patung yang lagiiiiiiiiiii besarrrrrrrr... Yang lagiiiiiiiiiiiiiiii comel macam yang dorang bertiga tu dapat.. Elok pulak dia faham apa yang aku cakap.. Terus dia angguk kepala dia pastu diapun cakap la ikut bahasa dia.. Aku pulak dok angguk dan ia kan aje la apa yang dia dok cakap tu.. hehehehe...


So, semalam aku keluar lagi beli barangan dapur, ternampak lagi patung ni, terus je sambar yang besar sekali.. Dah janji nak beli yang besar, so, kena la beli yang besar jugak.. Lagipun kalau beli yang sama macam dorang bertiga tu punya, nanti dia ingat itu dia punya.. Dah jadi satu hal pulak bergaduh lagi sebab dia mana reti nak cakap, kan.. Jadi, bila beli yang besar ni, dia tau la yang ni dia punya..


Begitulah kisahnya si patung tabung angry bird yang moncong ni.. hehe..


p/s: Tapi kan, jangan bagitau Baby D tau yang jelly kat dalam perut patung tu aku dah tibai sikit.. hehe.. Sedap woo... Aku mana la pernah makan jelly yang macam-macam jenis ni.. Paling tidakpun nata de coco tu je la.. Nanti aku ganti la dengan jelly yang lain.. ha.. ha.. ha...

1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Menjawab tajuk entry akak tu..

Saya takda.. nak juga..hahahah

Ni..akak ajar menabung ke.. men-jelly?hahahah

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »