Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, September 18, 2013

Korang pernah buat macam ni tak..?

Assalamualaikum...

Korang pernah buat macam ni tak..?


Selalunya orang perempuan yang suka buat macam ni.. Orang lelaki tu tak pasti la pulak sama ada pernah buat ataupun tidak, suka buat ataupun tidak..


Buat apa la agaknya tu ya.. haha.. Mehh tengok benda yang diperlukan.. jeng.. jeng...

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:


Dan.......

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:



Hasilnya......

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

Tadaaaaaaaaaaaaa.....!!!!
Kehkehkeh....

Kalau dapat limau kasturi yang dah masak lagi best.. Yang ni muda lagi.. Masam.. Terkelip-kelip biji mata nak menelan.. 


Masa zaman sekolah dulu aku rajin makan asam kecut dengan limau kasturi ni.. Siap makan kulit limau tu sekali tapi makan limau yang dah masak la.. Sebab tu sekarang ni dah tak boleh nak makan sangat dah benda-benda masam ni.. Dah kena gastrik daaaa... huhuhu...


p/s: Ada satu petua yang pernah aku baca. Kulit limau kasturi ni elok dimakan untuk menghilangkan bau badan..

2 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Mak aihh..saya pun suka buat ni,hahahah

Memang sedap..aah, saya pun slama buat,jrg nmpk org laki mkn camni, biasa org perempuan,hahaha

Angah said...

haha menggamit kenangan betol la...angah masa tingkatan 4, kalo mengantuk dalam kelas ini lah ubatnya...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »