Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 17, 2013

Monci'eh air liur dibuek ehh... hehhh...

Assalamualaikum...

Monci'eh air liur dibuek ehh... hehhh...


Ingat lagi tak kat entry ni...? Kalau tak ingatpun takpe.. Ni nak tunjuk gambar hasil daripada entry yang dulu tu..




Seronok tengok buah belimbing besi yang dah masak ni... Menyesal pulak tak balut semua buah hari tu.. hehehe..




Banyak buah yang tak lekat. Jatuh membusuk kat dalam bungkusan kertas tu.. Mungkin sebab hujan yang boleh dikatakan kerap berlaku.. Dan mungkin jugak sebab aku terlupa nak menjenguk sampai tak sedar buah tu dah membusuk dah. Ni pun tiba-tiba je teringat. Tu yang pergi jenguk tu.. Alhamdulillah, dapat jugak merasa sikit hasilnya..


Macam ni cara mengunggih.. Kena gergaji dulu bahagian tepi tu dengan gigi.. Baru la ummpphh...!!!


Siyes, buah dia manis.. Rasa masam tu ada jugak sikit tapi manis tu yang lebih.. Tak payah dah nak cicah kicap + cili padi.. Unggih camni je pun dah sedap dah.. Banyak manis daripada masam.. Macam tukang bungkus tu jugak.. wakakakaka... tettttt.... *wekkwekkwekk... hehe..


p/s: Mon'cieh air liur.. heeeee... Banyak air buah belimbing ni..

3 Tukang Tembak:

trah zain said...

menco'eh jgk ni akak,,haahaa

Acik Erna said...

Bukan moncieh tu untuk poloh yo ko he he

~ Cik Azz ~ said...

trah zain:

Cepat2 lap air liur tu.. hahaha...


Kak Erna:

Ontah.. Sey beso guno duo2... Untuk poluh pun buleh, untuk air liur pun buleh.. Kigho ehh air liur tu banyak macam poluh la.. tu yang monci'eh jadi ehh.. hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »