Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, October 18, 2013

Aduhai Cinta: Takde seronoknya ganggu hak orang...

Assalamualaikum...

Aduhai Cinta: Takde seronoknya ganggu hak orang... 


Dah baca citer ni..? Novel ni sesuai untuk mereka yang menjalinkan hubungan dengan suami orang, samada yang belum berkahwin ataupun yang sudah bergelar isteri orang.. Mudah-mudahan lepas baca citer ni, mereka akan segera kembali ke pangkal jalan.. Ketahuilah, takde seronoknya mengganggu hak orang..




Orang lelaki yang sudah berkahwin memang pandai bermain dengan kata-kata.. Itu lumrah yang patut kita sedari... Namun, sebagai perempuan, pandai-pandailah kita menepis segala serangan dan godaan, terutama sekali yang bergelar isteri orang.. Yang bukan isteri orangpun tidak terkecuali..


Pasti ramai yang terbuai dengan watak Fard Fahim yang pandai mengambil hati, simpati dengannya bila dia jatuh sakit, dan geram dengan watak Hermand yang acuh tak acuh..


"I tak boleh nafikan I sayang dan cintakan you Suri. I never lied about my feelings.." - Fard Fahim


Apapun, aku tersangatlah geram dengan watak heroin iaitu Suri Abadi yang tidak pandai menjaga status sebagai isteri, yang lebih mementingkan hati dia je..


"Suri ulang sekali lagi. Suri dah tinggalkan Hermand dan keluarga Suri. Kalau Suri boleh buat, takkan Fard tak boleh...!" - Suri


Orang yang sedang mabuk menyulam kasih, mengadun cinta, sudah semestinya tak rasa apa-apa kesalahan.. Namun, orang yang dipersiakan, sudah tentu sibuk memujuk hati yang rawan...


Banyak lagi kisah menarik yang dipaparkan dalam novel Aduhai Cinta karya Samsiah Mohd. Nor ini... Antaranya, kisah siapa sebenarnya Suri Abadi dalam keluarga dia, yang buatkan dia sedikit tertekan.. Tapi aku takde la nak simpati sangat dengan Suri sebab fikirkan perangai dia yang bermain cinta dengan suami orang tu..


Bagaimanakah pengakhiran selanjutnya tentang hubungan terlarang antara Suri Abadi dan Fard Fahim..? Adakah Hermand berjaya memujuk Suri untuk kembali kepadanya.. ? Siapakah ibu Suri yang sebenarnya, yang selama ini dirahsiakan oleh kaum keluarganya sendiri..? 


Nak tau lebih lanjut, kena la beli dan baca sendiri... huhu...


p/s: Realiti dalam kehidupan sekarang.. Moga dijauhkan.. Amin..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »