Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, March 5, 2014

Malam tadi punya cerita..

Assalamualaikum...

Malam tadi punya cerita..


Ingat nak letak tajuk projek malam tadi untuk entry ni tapi kang ke lain pulak jadinya.. Kang tak pasal-pasal kena cop 'biru'.. kehkehkeh...


Semalam sebelum Maghrib, aku buat kuih bom bijan frozen ni.. Ingat lepas ni nak cuba la buat jual pulak untuk kawasan dekat rumah je.. Itupun jika ada permintaan la.. Apapun, semuanya atas nama rezeki.. Yang penting, cuba dulu.. Peduli la orang nak kata apapun.. kan..


Apapun, terima kasih kat sepupu-sepupu aku yang nak kuih ni.. Siap suruh kirim kat abang aku bila abang aku balik Senawang sebab dorang semua tinggal berdekatan.. Terima kasih atas sokongan korang..



Berat doh kosong...


Berat selepas isi inti.. 


Bekas ni untuk sementara je sebab bekas yang sesuai masih dalam pencarian..



Lepas Isyak pulak, aku buat karipap inti ayam + kentang ni pulak.. Rasa macam dah okay tapi tu la, bila goreng kulit karipap tu keluar benjol-benjol sikit.. Tak licin macam karipap orang lain.. Lepas tu masih ada lagi yang terbuka sebab aku guna acuan.. Nak klim lambat dan terhegeh-hegeh.. Dah la klim aku tu tak cantik langsung.. Tu yang guna acuan je tu.. Mungkin sebab gam tepung gandum aku tu tak bersesuaian.. 


Maybe lepas ni nak guna gam tepung ubi pulak.. Kena rajin try and error la kan.. Kalau ada yang nak bagi tips percuma sangat dialu-alukan.. Terima kasih in advanced aku ucapkan..




p/s: Berapa harga nak letak untuk kuih bom bijan frozen tu untuk 10 biji ya..? Ada cadangan..? 

2 Tukang Tembak:

Unknown said...

nampak besar besar tu..kalau dlm 10biji..rm3~3.50 okay jugak.. tapi tengok pulak pada modal..takut tak berbaloi dengan modal pulak..

good luck~~!!

Angah said...

selamat maju jaya kak...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)