Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 18, 2014

Muatan 15 kilo...

Assalamualaikum...

Muatan 15 kilo...


Tong ni dah lama dah umur dia.. Sejak aku kecik lagi dah ada dah.. Senang cerita, tong ni dah ada masa aku duduk Terendak Camp lagi.. Bila abah (arwah) pencen, maka tong ni ikut balik kampung.. Tapi yang peliknya, masa tu aku tak perasan pulak akan kehadiran tong ni.. Mungkin pernah nampak tapi tak ambil tau.. Ye la, masa tu kan kecik lagi..


Kat luar tong ni ditulis BREAD.. Aku rasa tong ni gunanya untuk isi tepung sebab tu diletakkan tulisan BREAD tu..


Dia punya 'calung' pun dah lama... Guna tin susu je.. 


Bila pindah sini, tong BREAD tu dah jadi tong BERAS... haha.. Tong ni boleh muat beras dalam 15 kilo.. Itupun masih ada ruang lagi untuk diisi.. 




Aku lapik bawah tong tu dengan bekas telur supaya senang nak tarik keluar masuk sebab tong ni aku letak bawah kabinet dapur.. Kalau tak lapik nanti lantai marmar tu rosak pulak.. Tak perlu risau lipas ke, apa ke sebab penutup tong ni berat dan kuat..


p/s: Aku memang sayang dan jaga barang-barang peninggalan arwah abah aku.. Kalau aku tak jaga, memang dah 'selamat' dah semuanya.. 

2 Tukang Tembak:

Arham Md Ali said...

Kuat jugak kan bekas karton telur tu untuk tahan 15kg beras.

Acik Erna said...

macam bentuk cawan kan azz..ado tangkai e kiri kana tu

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »