Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, April 13, 2014

Dia ni kan....!!! Eeeiiii....!!!

Assalamualaikum....

Dia ni kan....!!! Eeeiiii....!!!


Dia ni kan..!! Eeeiiii...!!! Memang tabiat dia suka buat macam ni.. Mujurlah aku dah selesai.. Tapi kadang-kadang masa tengah dalam proses tu ada jugak dia dok golek-golek.. Yang tak menahan tu bila dia dok kuis-kuis kaki.. Sabar je la..







Boleh je letak dia kat luar.. Tapi kadang-kadang dia masuk tanpa disedari.. Tup-tup dengan gaya mengada-ngada dia tu, terus je tergolek kat tempat sujud tu.. Sangatlah g-r-r-rrrrrrrrrrr.....!!!



Mujur dah siap berdoa.. Terkejut bila tiba-tiba je dia datang dan terus landing kat situ...




Sempat pulak ambil gambar ya... Alahh.. Enpon kat sebelah je.. Capai je la.. Takde la gigih sangat aku nak bangkit ambil enpon kalau letak jauh.. hehh...


Nak tanya satu kemusykilan jugak ni.. Nak kena basuh ke sejadah dengan telekung tu atau sekadar kibas-kibas gitu je..? Terima kasih pada yang sudi memberi jawapan.. Sayang lebih la kat dia.. ahahh....


p/s: Malu bertanya, sesat jalan.. huuuu...

3 Tukang Tembak:

Saidah Isma Ramlan said...

X pyh cuci.. dia x kencing kan? Kibas2 dah cukup.. kucing x najis ikut hukum..

~ Cik Azz ~ said...

Saidah Isma Ramlan..

Ha'ah, dia tak kencing.. Dia cuma golek2 nak bergurau je..

Terima kasih ya atas komen ni.. Lega sikit rasa..

Saidah Isma Ramlan said...

Sama-sama kasih.. hehehehe

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »