Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, April 25, 2014

Kare-Kare...

Assalamualaikum...

Kare-Kare...


Majalah Rasa ni aku pinjam kakak aku punya.. Kakak aku memang rajin beli majalah macam ni.. Bak kata anak dia; ibu ni beli rajin, buatnya entah bila.. Terus anak dia kena jeling.. Aku dok gelak je la.. hehehe.. Tapi kakak aku yang sorang ni memang rajin dan pandai masak.. 




Lepas tu, mula la aku selak -selak sikit nak tengok apa yang ada kat dalam.. Tup-tup aku terpandang kat resepi Kare-Kare ni.. Terus la berhenti kat situ.. Sebab apa tau..? 




Sebab aku terus teringat kat drama Filipina yang aku suka sangat tu iaitu Be Careful With My Heart.. Apa pulak kena-mengena BCWMH ni dengan Kare-Kare..?? Sebab dalam drama tu, dorang ni suka sangat makan Kare-Kare.. Gaya dorang makan Kare-Kare tu seolah-olah menunjukkan yang Kare-Kare ni sangatlah sedap.. Lagi-lagi bila tengok gaya si Nikki g-r-r-rrrr tu masa dapat Kare-Kare kiriman mak si Maya.. hehe..




Kat sini aku letak satu video cara nak masak Kare-Kare.. Mana la tau kot-kot ada yang berkenan nak mencuba.. Ehh, Sir Chief Richard yang ensem lagi sasa tu pun suka makan Kare-Kare tau.. hahahaha... 



[sumber]


p/s: Aku tak berani nak share resepi Kare-Kare yang ada dalam majalah ni.. Takut nanti kena saman.. Mano den nak cokau duit... huuuuuuu....

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)