Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 19, 2014

Kenduri siang malam...

Assalamu'alaikum...

Kenduri siang malam...

Tak pernah aku serajin ini.. Siang pergi kenduri, malamnya pun pergi kenduri lagi.. Tapi itu yang aku buat pada hari Sabtu yang baru lepas ni.. ahahh..


Jumaat lepas aku ke rumah kakak kat Nilai.. Pergi sana sebab malam minggu tu ada kenduri kawen anak sepupu kat Bangi Golf Resort Clubhouse.. Kebetulan siang Sabtu tu, anak buah abang ipar akupun ada kenduri kat dewan Majlis Perbandaran Seremban.. Jadi, siang tu pergilah sekejap kat dewan MPS tu..





Ni dah balik dari kenduri kat MPS tu, Tengah tunggu nak masuk simpang kanan tu.. 


Balik dari dewan MPS tu, singgah pulak ke Terminal One.. Ambil abang long aku yang naik bas dari Batu Pahat.. Diapun nak ikut pergi kenduri anak sepupu kat Bangi tu.. 


Malam tu kami berkonvoi empat buah kereta dari Nilai.. Yang lain-lain tu gerak dari rumah masing-masing.. Abang aku dah tersalah masuk jalan sebab informer bagi salah info.. Sampai ke tol Kajang kitorang pergi.. hehehe.. Mujurlah ada GPS.. Akhirnya sampai jugak kat depan dewan clubhouse tu.. Aku siap cakap kat mak aku; kalau tak jumpa tempat ni, kita meronda la sampai kolumpo.. hahaha...





Tak pernah pergi clubhouse atau tempat macam ni.. Jadinya, bila ada saudara mara yang buat kenduri kendara, masa ni la nak ikut serta.. Sekurang-kurangnya dapat la masuk tempat macam ni.. Nak pergi sesaja, takde kerja la pulak, kann... ahahaha...






Petang Ahad pulak, pergi beraya ke rumah sepupu.. Malamnya semua tidur awal.. Masing-masing melepek kepenatan... Isnin gerak balik ke sini pulak.. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dengan izin Allah.. Syukur... Momokpun tak meragam.. Dia elok je tidur.. Sesekali je berbunyi.. 


Momokpun ikut balik Nilai.. Mana boleh tinggal.. hehh..


p/s: Sedikit demam.. Mungkin sebab banyak pulun air batu.. Lepas tu balun pulak cendol dengan air tebu.. Memang mendapat la, kannnn... ahaha...

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »