Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, October 7, 2014

Menu hari kedua aidil adha 2014...

Assalamu'alaikum...

Menu hari kedua aidil adha 2014...


Ni antara menu yang sempat aku buat atau masak untuk hari kedua aidil adha.. Ni tak termasuk menu yang mak aku masak.. Tak sempat nak ambil semua gambar.. Letih.. hehh..


Mula-mula buat goreng ikan masak kicap + kacang botor... 




Lepas tu, sambung pulak buat kacang tanah bersalut tepung ni... Ni pertama kali buat berpandukan pada resepi yang orang share kat fesbuk.. Cuma aku tambah dan kurangkan bahan.. Gunakan bahan yang ada je.. Mana-mana bahan yang takde tu, gantikan dengan bahan lain... Takde la menjadi sangat sebab macam kurang garam.. Tapi takpe la, dah namanya percubaan pertama.. Adat la serba kurang sana sini.. 


 Kacang dalam anggaran sekilo lebih..


Berbuih-buih minyak dia.. 




Aku agih-agihkan sikit kacang ni kat kaum kerabat yang balik beraya kat sini..




Malamnya pula, aku buat tomyam campur ni je.. Penuh satu periuk aku buat.. Aku makan dengan nasi impit.. Sayur-sayur tu fresh dari Cameron Highlands sebab adik aku baru balik dari sana... Ingatkan tak habis.. Alhamdulillah, habis la segala isi dia.. Adat la tinggal sayur tu sikit-sikit..




p/s: Sekarang semua dah balik.. Aku belum sempat lagi nak kemas rumah.. Nanti-nanti la.. Gue kecapekan.. hehh..

2 Tukang Tembak:

Aziela said...

Bila dah penat, kadang2 nak layan diri dulu, baru sambung kerja balik. Hehehehe. Layan diri tu masalahnya kita ni sampai berhari2 kenkadang tu...hahahahaha... Janji kita hepii...yer dak..

Julia Johari said...

ya allah seronok yer semua juadah sis buat...rajin yer kak azz ni...ish2 nak kacang tu sikit...dap yer...tomyam fresh dengan sayur sedap dari cameron walaaaaaaaaa...terliur

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »