Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 8, 2014

Tapai pulut berdaun pisang. Pastinya ORI..!!

Assalamu'alaikum...

Tapai pulut berdaun pisang. Pastinya ORI..!!


Tapai pulut berdaun pisang ni kakak ipar aku yang buat.. Dia memang dari dulu ambil upah buat tapai pulut selain daripada buat biskut raya.. Tapai ubi dia tak buat.. Kalau buatpun sikit je untuk makan sendiri..




Selain daripada letak tapai dalam daun pisang, ada jugak tapai yang diletak dalam bekas plastik dan ada jugak yang main lambak dalam tupperware je mengikut permintaan.. Selalunya yang main lambak ni biasanya untuk kitorang la sebab kesian dia nak bungkus tapai tu.. Dah la dia buat kerja ni sorang-sorang dari awal hingga selesai..




Ada jugak yang upah buat tapai ni untuk kenduri kendara.. Tapi nak kena bagitau awal la sebab kakak ipar kena beli pulut dan ragi.. Dia memang tak simpan dua benda ni buat stok.. Bila ada tempahan, baru dia beli.. Yang ini dia buat untuk raya haji baru ni.. Pulut memang mak aku dah siap beli dah.. Tak jadi buat lemang, mak aku suruh kakak ipar buat tapai.. 


p/s: Tempahan tu untuk sekitar sini je.. Nanti bila dia dah pindah Senawang, siapa yang tinggal dekat area situ boleh la cuba menempah.. Mudah-mudahan dia terus sihat.. Amiinn...

3 Tukang Tembak:

Ain Ridzuan said...

Amboi.. sedapnye.. faveret ni... nasib la jauh.. kalo tak dah bole order.

AMIIZAA said...

sedapnya tapai pulut, feberet kak mieja juga:)

Julia Johari said...

Kak azz...until now julia tak pandai makan tapai...tp suami ju mmg teror makan tapai huwaaaaaaa cmne nak jd org melayu sejati hahahha...sis pandai la buat tapai...ajarkan heheh

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »