Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Thursday, November 27, 2014

Bantulah mereka: Entri copy and paste...

Assalamu'alaikum...

Bantulah mereka: Entri copy and paste...


Ini adalah entri copy and paste yang aku ambil dari fanpage Raja Shamri. Niat aku cuma satu iaitu memanjangkan berita agar lebih ramai yang tampil untuk membantu adik ini.. Harap-harap sudilah kiranya pembaca menghulurkan sedikit bantuan.. 

----------------------------

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Dimaklumkan keluarga pelajar Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Tun Ghaffar Baba, saudari Noor Aisyah Shahira Bintif Alfian, tingkatan 4 memerlukan bantuan kerana keluarganya terlibat dalam kemalangan jalanraya semasa dalam perjalanan menjemputnya di asrama pada 14 November 2014.

Seramai lima orang ahli keluarga beliau terlibat dalam kemalangan tersebut.

1. Ayah beliau telah pun meninggal dunia pada hari berikutnya.

2. Ibu beliau retak di leher dan telah dibenarkan keluar hospital dengan berkerusi roda.

3. Adik perempuan beliau (11 tahun) mengalami bengkak dan pendarahan di otak, masih koma selepas pembedahan di HKL. (HKL Neurologi, Tingkat 2, Wad 6B).

4. Adik lelaki (Azril Shairie Bin Alfian) beliau mengalami keretakan pinggul dan dikhabarkan bakal lumpuh seumur hidup. (Hospital Seremban, Wad 5A, Katil 5).

5. Adik bongsu beliau berusia 5 tahun hanya cedera ringan dan mendapat rawatan pesakit luar.

Mereka adalah dari keluarga susah dimana ibu bapanya adalah peniaga satay kecil-kecilan.

Oleh yang demikian, keprihatinan tuan/puan adalah dimohon agar dapat memberi sumbangan kepada anak ini bagi meringankan beban yang ditanggungnya. Sumbangan tuan/puan boleh dimasukkan ke akaun Bank Simpanan Nasional (BSN), Noor Aishah Shahira iaitu 1099 5410 0013 1439.

Semoga sumbangan ikhlas tuan/puan dapat membantu meringankan kesulitan beliau.

Budi baik semua didahului dengan ucapan terima kasih. Allah sentiasa memberi ganjaran kepada hambaNya yang membuat kebajikan dengan ikhlas. Insyaallah.



tlg sebrkn jaoh2....agar org laen dpt beramal jariah jga


p/s: Kita bantu orang, Allah pasti akan bantu kita.. 

1 Tukang Tembak:

Unknown said...

sama-sama kita bantu anak ini...cuma khabarnya ada yang ambil kesempatan atas kesukaran mereka...pastikan derma disalurkan terus ke akaun anak ini bukannya penama lain.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)