Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 14, 2014

Isi ruang yang kosong..

Assalamualaikum...

Isi ruang yang kosong..


I kept always two books in my pocket, one to read, one to write in - Robert Louis Stevenson


Dulu, kalau aku ke mana-mana, dalam beg sandang aku takde barang lain selain daripada segala jenis kunci, satu kipas kertas, dua tiga batang pen, sebotol dua minyak angin, enpon, dua keping sanitary pad, dua tiga bungkus tisu, berus gigi dan segala mak nenek buku bank.. Semua ni mesti ada dalam beg.. Beratnya jangan cakap la.. ahahh... Barang mekap takde sebab aku jenis yang tak pakai mekap.. Rimas.. hehh..


Sekarang, aku selitkan pula sebuah buku nota kecil dan juga sebuah novel.. Bila boring dalam perjalanan atau semasa menunggu, boleh baca novel.. Bila takde benda nak buat, boleh tulis-tulis atau conteng-conteng buku nota ataupun buat senarai nak beli apa.. Jadinya, takde masa sangat nak perhatikan gelagat orang di sekeliling melainkan bila mata mula rasa pedih ataupun mengantuk.. 


Dulu, sebelah bantal mesti ada sebuah novel untuk dibaca sebelum tidur... Jika nasib baik, novel habis dibaca sampai tak tidur.. Jika nasib tak baik, baru baca sikit dah lolap.. hehe..


Sekarang, ada lebih dari tiga novel kat sebelah.. Jika yang pertama tak ngam, ambil yang kedua dan begitulah seterusnya.. 


p/s: Laju baca novel tapi bila baca buku ilmiah, lesu terus.. hehhh... Macam budak main game la.. Bila ngadap game, tak tidur, tak makanpun takpe.. Tapi bila ngadap buku sekolah, tak sampai lima minit mulut dah mula terkuap-kuap, mata dah mula terkebil-kebil.. ahahaa...

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »