Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, November 13, 2014

Dipersilakan tarik diri...

Assalamu'alaikum...

Dipersilakan tarik diri...


'Aku add dia bukan sebab aku suka kat diapun.. Aku follow dia sebab aku nak tau aktiviti dia.. Aku tunggu dia buat silap je.. Lepas tu senang la aku nak sembur dia..'


Pernah tak nampak orang buat post ataupun status macam ni..? Apa perasaan korang bila terbaca status tu..? Suka..? Pelik..? Ataupun hati berkata; entah apa-apa la dia ni..?


Aku pernah terbaca status sebegini tapi aku tak ingat siapa yang buat status tu.. Status tu bukan untuk aku sebab aku bukan termasuk dalam list friend dia.. Tapi sebab status tu dibuat secara 'public', maka adalah yang rajin 'share'.. Bila dah ada yang 'share', secara tak langsung aku dapat la baca walaupun aku bukan 'kawan' dia.. Public la pula, kan..?


Cuma satu je yang aku nak katakan di sini.. Andaikata ada di antara 'kawan' dalam list friend aku yang punya niat seperti di atas, aku berharap sangat agar korang tarik diri dari jadi 'kawan' aku.. Pada aku niat korang dah tak betul dah.. Dan aku tak nak la sepusat sepusing dengan niat tak betul tu..


Kita selalu dengar orang berkata bahawa laman sosial ni tak elok, tak bagus dan macam-macam lagi.. Pada aku, sebenarnya diri kita sendiri yang tak bagus tapi kita tidak mahu mengakui semua itu.. Masing-masing berlagak 'suci' gitu.. hehh...


Yang peliknya, yang kata tak bagus tu la yang punya banyak akaun laman sosial.. mana dengan instagram-nya, dengan twitter-nya (mujur aku dah delete akaun aku.. ahakk...), mana dengan keek-nya, mana dengan youtube-nya (kena kat diri sendiri.. haha), mana dengan wasapnya, mana dengan blog, website, wordpress dan macam-macam lagi la.. Fesbuk jangan cakap la.. Sorang sampai ada lima enam akaun.. Perghhh...!!!


p/s: Sekali lagi, dipersilakan tarik diri.. Senang aku nak 'bawa' masuk 'kawan' baru.. Niat add dan follow tu pun dah tak betul.. Apa kehey-nya nak teruskan berkawan.. 

2 Tukang Tembak:

AMIIZAA said...

salams pagi jumaat azz,

jauhkanlah dari mereka2 yg mcm tu...takut pulak akak baca....

Soleh S said...

ada masalah psikologi 'whoever' that person is nampaknya. ada juga orang macam tu. add sebab nak sembur? whaddaheck. kadangkala masyarakat zaman siber ni runtuh jiwa dan akhlaknya kerana media sosial. nanti kalau ditegur...masam muka, print screen pastu share merata :) keep calm. hanya berlaku jujur dengan diri sendiri kak azz. don't bother those sick-minded people.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »