Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 11, 2014

Nak melaburpun tak senang.. haiishhh...

Assalamu'alaikum...

Nak melaburpun tak senang.. haiishhh...


Dah kenapa nak melaburpun tak senang..? Ada orang kacau ke..? Ada orang potong jalan ke..? Ada orang marah ke..? Nak melabur apa tu..?


Ehh.. Takde.. Semua tu takde kena mengena dengan sesiapapun.. Nak tau kenapa, cuba tengok dulu gambar kat bawah ni.. hehh...





Sekarang ni musim hujan.. Mana dengan angin ributnya.. Mana dengan puting beliungnya.. Macam-macam la.. Semuanya menimbulkan pelbagai rasa dalam perut..


Jadinya, bila angin kuat tu datang, rasa sakit perut nak membuang terpaksa la kena tahan dulu.. Bukan apa.. Buatnya pergi jugak masuk dalam tandas tu, hati jadi tak senang bila dok fikirkan pokok kelapa yang tinggi tu.. Buatnya pokok kelapa tu tumbang, aduhaiii, tak dapat nak bayangkan.. Moga dijauhkan dari segala bencana..


Dulu ada sepokok yang tinggi kat belakang tandas tu.. Yang tu dah kena tebang dah sebab kedudukannya dekat sangat dengan tandas dan batang kelapa tu pulak condong ke arah tandas tu.. Ni ada sepokok lagi.. Dah bagitau kat mak, cakap kat dia suruh orang tebang pokok kelapa ni.. Tapi tu la, mak macam tak setuju je.. Tambahan pulak bila tengok buah kelapa tu ada banyak kat atas tu..


p/s: Doakan hati mak aku terbuka nak tebang pokok kelapa ni ya.. Risau betul aku menengok pokok tu.. 

1 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »