Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, December 22, 2014

Deko taman sekangkang kera..

Assalamu'alaikum...

Deko taman sekangkang kera.. 


Semalam aku dok buang pokok keembong bunga merah ni.. Cantik macam mana sekalipun, jika mata dah semak nak memandang, maka terpaksa la buang jugak.. Dah terlampau merimbun, takut pulak aku kot ada yang menyusur kat bawah tu.. Tambahan sekarang ni musim hujan...




Sebelum tu, pokok kacang botor(l) ni dah kena buang dulu dah.. Lepas tu barulah bumbung rumah orkid tu diperbaiki.. Kisahnya di sini...




Dan baru semalam aku berkesempatan untuk mengemas kawasan yang sekangkang kera ni.. Itupun aku dok bolak balik, tanya pada diri sendiri, nak buang ke tak pokok keembong tadi tu.. Akhirnya, aku buat keputusan, buang aje la haiihhh... Esok lusa pasti dia tumbuh lagi sebab kat tempat lain ada lagi dua tiga batang pokok keembung tu..




Kemudian, akupun mulalah meratakan tanah dan mencari tiles/marmar yang pecah saki baki masa buat rumah dulu.. Jenuh dok keliling rumah semata-mata nak cari tiles tu je.. ahahh...




Ingatkan sampai takat tu je tapi hati macam tak berapa nak puas lagi ni.. Macam ada yang kurang je.. Nampak lompong je.. ahahh... Akhirnya, pergi la kutip batu-batu kecil ni dan letakkan kat bahagian yang lompong tadi tu.. Lepas tu, pijak-pijak la batu tu biar tenggelam sikit.. Biar sama rata dengan tiles tu..




Dan, inilah hasilnya deko untuk taman aku yang tak seberapa ni.. Ni jenis taman yang takde bajet.. Main pakai je apa yang ada.. Burukpun buruk la.. Janji buatan sendiri.. hehe..




p/s: Tak mampu nak upah orang untuk buat taman.. Jadinya, kenalah fikir sendiri dan gunakan kreativiti yang Allah beri.. Takde la semak mata nak memandang.. Alhamdulillah..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »