Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 31, 2015

Isu tandas: Jom kita viral-kan...

Assalamu'alaikum....

Isu tandas: Jom kita viral-kan...


Aku setuju dengan status kat bawah ni.. Tandas kat PWTC pun sama.. Tahun lepas pergi bookfair kat situ.. Terpaksa tahan 'rasa' sampai ke Sogo.. Anak buah aku yang muda remaja tu pun tak tergamak nak melepas hajat dengan tandas macam tu, apa lagi aku yang dah veteran ni.. hehh... 






Kenapa tahan 'rasa' itu hingga sampai ke Sogo..? Dalam PWTC tu tak kan takde lagi tandas lain..? Sebab kat Sogo tu aku dah tau keadaan tandasnya macam mana.. Jadinya, tak perlu kot nak buang masa melilau mencari tandas lain sekitar PWTC tu.. Buatnya semua tandas macam tu jugak..? Mau banjir PWTC tu nanti kitorang kerjakan... ahahaha... 


tongue emoticon Masuk tandas.. Molilau mato cari paip tapi paip ehh takdo..! Apa lagi, keluar la balik semula.. Orang kampung macam aku ni, dah biasa dengan gayung dan baldi.. Takde dua-dua benda ni, ada getah paip tu pun dah memadai dah..


p/s: Nak maju sekalipun, kenalah tengok pada keadaan pengguna.. Bukan semua benda boleh main 'selet' macam tu je.. hehh.. This is Malaysia, okay...


1 Tukang Tembak:

Riza Radzak said...

Assalamualaikum Kak, salam kenal.satu lagi nak komen gak pasal tandas bidet tu.kalau orang sebelah buka air, air jadi slow.kalau dia tutup dan2 air jadi kuat.abih basah seluar.byk kali kena.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »