Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, April 19, 2015

Bebel...

Assalamu'alaikum...

Bebel...

Dia datang ke rumah ni selepas raya cina hari tu iaitu tiga hari selepas si Waiti diambil oleh tuannya.. Sejak hari tu sampai sekarang, dia masih kekal di sini.. Tak tau la samada dia sesat ataupun dibuang..




Aku tak tau nama dia.. Tak tau nak panggil apa.. Sudah jadi satu kemestian kat rumah ni, setiap kucing kena ada nama supaya senang nak panggil.. Disebabkan mulut dia yang bising dan asyik mengiau je, maka aku letak nama Bebel.. amekawww... Jujurnya, aku tak boleh nak dengar suara bingit-bingit ni.. Sakit kepala dibuatnya..




Bebel ni betina.. Jika ikutkan aku, aku memang tak nak dah bela kucing.. Tapi abang aku tak nak buang.. Memang sebelum ni kitorang tak pernahpun buang kucing yang datang.. Maka, dialah yang rajin bagi si Bebel ni makan.. Yang aku geram, Bebel ni makannya memilih.. Dia tak nak makan nasi macam kucing-kucing aku yang sebelum ni.. Selagi tak dapat makanan dia tu, selagi tu la mulut dia bising.. Masalahnya, mana la aku larat nak beli makanan dia je.. Bukannya murah makanan dia tu.. Beli sebungkus yang 500 gram tu, boleh tahan berapa hari je.. Itupun selalu gak makanan dia kena tibai dek kucing orang sebelah.. 


p/s: Kan tak pasal-pasal akupun dah ikut membebel.. ahaha...  Saja je nak berkongsi cerita pasal si Bebel ni.. hehh... Takdenya aku nak biarkan dia mati kebuluran.. Rezeki yang Allah beri, haruslah dikongsi.. Mudah-mudahan rezeki semakin murah.. Amin... 

1 Tukang Tembak:

miss eimanhikmah said...

comel kucing..same cm ayah kite,bg makan je kucing tp tak bela pulak

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »