Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, April 20, 2015

Macam nak patah pinggang den...!!

Assalamu'alaikum...

Macam nak patah pinggang den...!!


Ni projek yang aku buat pagi tadi.. Pokok bunga keladi ni dah tinggi sangat dah dok dalam pasu tu.. Dah sendeng dah pasu tu dibuatnya.. Ingatkan memang nak biar je dia tinggi macam tu tapi dek kerana sakit mata, maka aku terpaksalah potong dan tanam balik semula..




Jenuh weiii aku nak tarik batang keladi tu keluar dari pasu.. Dah la tanah kat bahagian atas tu padat.. Bila tarik, tengok la dia punya akar yang berselirat tu.. Habis separuh tenaga kat sini je.. Somput den tekau...!




Dah alang-alang punggah pokok keladi ni, maka akupun punggah sekali mana-mana pasu bunga yang bunga dia hidup segan tapi mati tak mau.. Dah letak bajapun dok macam tu jugak, baiklah dibuang sahaja.. Buat bazir pasu je.. Buat bazir air je siram.. hehh...




Dan inilah hasilnya.. Banyak pasu dah aku kosongkan.. Pasu pulak tu bukannya jenis kecik molek.. Semuanya jenis besar ala-ala tempayan gitu..




Tak siap lagi kerja aku ni.. Aku biarkan je dulu semua tu kat situ.. Pinggang aku dah mula berdenyut-denyut dah.. Mana taknya, dok tarik pasu tu.. Lepas tu dok tarik pulak pokok bagi keluar.. Bila tak keluar, kena pulak terbalikkan pasu tu.. Jenuh sungguh..!


Dalam aku dok sibuk buat kerja, si Bebel ni pulak asyik la menempel je.. Aku sibuk tarik pasu besar tu, dia pulak sibuk dok halang jalan aku dengan buat aksi menggoda dia tu.. huhh.. Tak kuasa aku nak layan haiihhh... Ko golek la sekor-sekot kat situ.. ahahaha...




p/s: Dah malam ni, dah baring-baring ni, baru la terasa sakitnya pinggang dan belakang aku.. Tu la, siapa suruh buat semua tu, kan.. Kalau aku tak buat, siapa lagi nak buat..? Nak upah orang..? Tak mampu den dohh nak upah-upah orang ni.. Selagi terdaya, buat la perlahan-lahan..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »