Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, May 22, 2015

Kat luar lain, kat dalampun lain.. hehh...

Assalamu'alaikum...

Kat luar lain, kat dalampun lain.. hehh...


Omputih dah kata; don't judge a book by its cover... Aku pulak nak kata; jangan buang kotak merata-rata... ahaha..




Kadang-kadang kita tak boleh nak jangka apa yang kita perlukan.. Bila dah jadi satu-satu perkara tu, barulah kita kelam kabut.. 


Macam kes aku ni la.. Disebabkan almari buku dah penuh walaupun dah ada buku yang kena jual balik, tapi ruang dalam almari tu masih lagi penuh.. Macam tak susut je.. hehh... Mananya nak susut kalau jual buku sebuah dua tapi lepas tu beli buku baru tiga empat buah.. ahaha..


Sudahnya, terpaksalah letakkan dulu buku yang baru beli tu dalam kotak limau ni haa.. Ni je kotak yang ada buat masa sekarang.. Mujurlah aku tak buang kotak ni dulu.. Ada tiga buah kotak limau ni yang aku simpan tapi baru sebuah ni yang aku gunakan.. hehh...






Dan yang ni pulak kotak set cawan yang kakak aku beli kat Langkawi.. Set cawan tu dia punya la tapi kotak ni aku siap mintak kat dia nak bawak balik sini.. Bising jugak la mak aku bila aku sumbatkan kotak ni dalam bonet kereta.. hehh...




Dalam kotak ni pun aku letak buku aku jugak.. Ada buku yang dah siap baca dan ada jugak yang masih berstatus pending.. Sampai koyak dah tepi penutup kotak tu aku kerjakan.. ahaaa...




Tak kisah la nak guna kotak apapun.. Asalkan sesuai dah la.. Asalkan nampak kemas dan tidak bersepah-sepah atas lantai, kira okay la tu.., kan..?


p/s: Malas nak keluarkan bajet untuk beli almari buku yang baru.. Sekarang ni fikir nak jimat je.. Jimat ruang, jimat bajet, jimat macam-macam la senang cerita.. 

1 Tukang Tembak:

Aziela said...

Saya jer yang belum ada rak buku. Hubby x nk layan...uwaaaa.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »