Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, May 18, 2015

Tidak bertamaddunkah kita..?

Assalamu'alaikum...

Tidak bertamaddunkah kita..?


Sakit tu memang la sakit.. Tapi adakah wajar kita mengubati kesakitan itu dengan kekerasan..? Bukankah sepatutnya kita reda atas setiap kesakitan yang menimpa..? Dimanakah letaknya nilai sabar dan iman dihati kita..?


Ya, ini yang berlaku dalam perlawanan bola sepak kita.. Hanya kerana kalah, habis semuanya huru hara.. Ini baru kes bola.. Belum lagi masuk kes darurat tak cukup makan atau negara dilanda perang.. Kes bola ni pun kita tak boleh nak tahan sabar.. Macam mana nak hadapi musibah yang lagi besar..? 


Tak malu ke berperangai sebegini..? Oh, mungkin ramai yang takde rasa malu.. Kalau malu, takde la jadi benda macam ni, kan..? Malahan makin ramai yang menyokong atas tindakan merusuh ni. Asal kalah je, merusuh.. Asal tak puas hati je, merusuh.. Nampak sangat jiwa tak tenang.. Jiwa yang rusuh.. Maka rusuh la segalanya..


Aku yang tengokpun malu.. Lagi malu bila baca komen-komen yang ada, yang mambabikan semua pihak termasuk pengadil dan FAM.. 


Aku malas nak buat print screen atau screnshot.. Boleh je baca kat mana-mana laman sosial pasal benda ni.. Boleh je baca komen yang ada dari para cerdik pandai negara... hehh... 


Ataupun boleh tengok video keganasan mereka kat sini.. Kot ya pun nak tunjuk hebat, bukan ini caranya.. Entah-entah polis yang mereka pukul ni salah seorang polis yang membantu mereka ketika banjir dahulu.. Siapa tahu. kan..?


p/s: Aku tengok game Pahang lawan Kelantan... Takpe Pahang.. Lain kali cuba lagi.. Jangan putus asa ya... 

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »