Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, July 16, 2015

Salam aidil fitri 2015...

Assalamu'alaikum...

Salam aidil fitri 2015...


Menantu perempuan balik kampung laki janganlah buat sibuk jaga anak sangat. Ini anak merangkak pun kau nak tunggu depan dia sampai dia boleh berjalan penat la. Bawak bawak lah ke dapur tolong mak mentua.. Tektik mengelat tu orang dah tahu dah..




Betul la tu kan.. Kalau saban tahun dok macam tu jugak, lama-lama orangpun perasan.. Lama-lama orangpun naik cemuih.. Bukan setakat orang dalam rumah je yang perasan.. Ni kadang-kadang jiran kiri kananpun perasan jugak dengan menantu yang culas dan pemalas ni.. 


Jika tak buat, janganlah terasa.. Mohon ubah sikit perangai tu.. Setahun dua, okay la, boleh terima.. Jika dah selalu sangat, jadi meluat la pulak, kan..? Daripada anak sorang sampai anak dah berderet, dok buat perangai yang sama je.. Macam mana la orang tak perasan..? Macam mana la orang tak menjeling..?


Tapi menantu sekarang tak boleh ditegur.. Bila ditegur, mula la cari alasan tak nak balik raya rumah mentua.. Baca aje la komen-komen yang ada.. Masing-masing tak nak mengaku kalah.. 


Hari ni kita buat macam tu kat mentua kita, esok lusa menantu kita pulak buat macam tu kat kita.. What goes around comes around.. Tengok aje la nanti..


p/s: Salam aidil fitri.. Maaf zahir batin.. 

1 Tukang Tembak:

Angah said...

Salam Aidilfitri kak Azz, selamat bergumbira...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »