Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, January 10, 2016

Kaktus dan doorgift...

Assalamu'alaikum...

Kaktus dan doorgift...


Dulu, pokok kaktus dalam pasu kecil ni boleh dapat enam pasu dengan harga sepuluh ringgit.. Sekarang ni cuma dapat empat pasu je.. Sadis betul... huhu..


Pokok kaktus ni anak buah aku yang belikan masa dia pergi Cameron Highlands bulan Oktober tahun lepas.. Dia beli kaktus tu je.. Tempat letak pasu tu aku yang beli masa pergi Cameron Highlands lama dulu.. huhu.. Saja la aku gatal mulut cakap kat dia; bang, beli kaktus bang..! Tengok-tengok dia belikan untuk makcik dia ni.. Terima kasih ya bang.. Nanti beli la lagi.. kehkehkeh..






Hari ni, aku teringat nak pindahkan kaktus ni ke dalam doorgift berupa cawan kecil yang aku dapat masa pergi kenduri kawen orang.. Daripada doorgift tu berhabuk dan bersawang, baiklah aku letakkan pokok kaktus tu kat dalam cawan tu..


Dan inilah hasilnya.. Cuma satu pokok kaktus tu aku gantikan dengan kaktus yang lain sebab pokok yang sedia ada tu dah macam nak kojol je.. 




Dah panjang dah kaktus yang ini...






Aku letakkan pokok kaktus aku ni kat atas kabinet tv dan letak betul-betul depan tv.. Biar senang mata aku memandang dan memantau.. Lagipun, seronok juga sambil tengok tv, sambil cuci mata... 


Pada aku, ini merupakan satu terapi juga ni.. Lepas ni aku ingat nak cari lagi doorgift macam ni kat dalam laci atau almari.. Nak tambah lagi dua tiga pokok kaktus kat depan tv tu.. Barulah meriah sikit.. hehh...


p/s: Siapa yang suka buat macam ni, boleh la letakkan pokok kaktus ni kat tempat yang korang suka lepak.. Letak kat atas meja studi ke..  Letak kat tepi tingkap bilik tidur ke.. Letak kat sudut ruang tamu ke.. Ehh, ikut suka korang la nak letak kat mana.. Asal jangan kena kencing dek kucing atau mudah ditiup dek angin dah la.. haha..

1 Tukang Tembak:

Angah said...

rajin akak bercucuk tanam, kipidap kak

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »