Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, March 11, 2016

Panas weii..! Panas..!!

Assalamu'alaikum.

Panas weii..! Panas..!!


Perghhh! Dah lama aku tak update blog ni sejak entri pasal si Momok pada 27/Februari lepas. Dekat dua minggu jugak kot. Lama tu...........! Ahak.


Sebenarnya, dua hari lepas Momok beranak, si Olen pulak beranak. Lepas dua hari si Olen beranak, si Bebel pulak beranak. Amekaw! Berderet-deret kucing aku beranak. Tak pasal-pasal dapat tiga belas ekor cucu bulus. Sepatutnya empat belas ekor tapi sekor anak si Olen tu mati. Mati lepas dilahirkan. Mati lemas agaknya.


Okay la, lupakan pasal kucing beranak tu. Gamaknya sekarang ni memang musim dorang beranak kot. Heh.


Cuaca tengah panas ya amat sekarang ni. Dalam rumahpun masih terasa bahangnya sampaikan pipi turut rasa pedih. Macam mana la agaknya dengan mereka yang bekerja di tengah panas terik ni ya. Kesiannya la haihh tapi nak buat macam mana, kan? Dah itu je punca rezeki mereka, nak tak nak, kenalah hadap juga. Bersabar dan bertabah la ya. Moga korang semua sentiasa dilindungi Allah demi mencari nafkah untuk keluarga. Aamiin.


Panas-panas macam ni, kalau dapat minum ais memang la masyuk sangat. Aku ni memang jarang sangat minum ais tapi dek kepanasan tahap maksima, terpaksa juga curi-curi minum ais. 


Ni ais jagung yang aku buat. Kononnya nak buat ais krim Malaysia tapi peti sejuk beku aku tu buat hal la pulak. Dia rosak  dan tak beku dah. Bukan takat tak beku, malah tak sejuk langsung!. Dah la panas, makin panas pulak sebab kena keluarkan bajet untuk bayar upah repair. Adeh.


Kalau beli air kat luar, bekas ni jangan dibuang. Bawak balik, cuci dan boleh digunakan semula. Bekas ni aku isikan dengan air jagung yang dibekukan.



Makan guna sudu je. Kaut-kaut, masuk mulut. Kaut-kaut, masuk mulut. Nikmatnya la haiihh..! Ahaha.. 


p/s: Tak nak amalkan selalu minum ais ni. Nanti badan sakit-sakit. Tak sanggup aihh. Sesekali tu boleh la kot.

1 Tukang Tembak:

miss eimanhikmah said...

yummy tgk air jagung g beku...hehehe

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »