Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, September 17, 2016

Setelah sekian lama mendiamkan diri, akhirnya...

Assalamu'alaikum.

Setelah sekian lama mendiamkan diri, akhirnya...


Alhamdulillah. Setelah sekian lama mendiamkan diri, akhirnya hari ni aku dapat menghadirkan diri ke majlis kenduri kawen anak jiran yang rumahnya terletak di hujung sana. Alhamdulillah jugak sebab ada orang yang sudi menumpangkan aku naik kereta dia. Penuh la tempat duduk belakang tu tapi disebabkan rumah kenduri tu takde la jauh mana, takpe la bersempit sekejap. Mujurlah badan dah susut sikit. Takde la bontot tu kembang sangat. Heh.




Makanan banyak dan nampak begitu menyelerakan. Nak makan semua jenis makanan tu, memang tak mampu la nak buat. Aku cuma ambil sedikit nasi minyak, dua ketul lauk kari daging dan sedikit lauk nenas masak air dan buah tembikai. Air aku cuma ambil air kosong je. Lepas makan nasi, makan pulak bubur pulut hitam yang masih lagi panas. Cicah pulak dengan kuih bahulu yang diletakkan dalam botol di atas meja. 




Seronok dapat bunga telur sebab aku suka jika kenduri kawen ni, tuan rumah bagi bunga telur sebagai doorgift. Sekarang ni agak susah nak jumpa orang bagi bunga telur masa kenduri kawen sebab dorang lebih suka bagi goodies yang berisi makanan ringan.


p/s: Alhamdulillah. Rezeki untuk hari ini. Moga Allah memberkati segala-galanya. Aamiin.

2 Tukang Tembak:

Farrah MF said...

Betul. Sekarang ni jarang nak jumpa orang bagi bunga telur masa kenduri kahwin :)

Nora Karim said...

Betul, jarang dah orang bagi bunga telur masa kenduri...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »