Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, November 9, 2016

Gigih bawa balik!

Assalamu'alaikum.

Gigih bawa balik!


Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Akhirnya impian aku nak beli tikar rotan campur kulit kayu dari Sarawak ni tercapai juga. Syukur. Aku beli tikar ni kat Nilai 3. Pergi sana dengan dua orang anak buah. Bukan beli tikar ni je. Kitorang pakat beli cadar patchwork lagi. Hehe.


Gigih tu aku bawa balik tikar Sarawak ni. Disebabkan bonet tak muat sebab ada lagi barang yang belum diisi, terpaksalah letakkan tikar ni kat tempat duduk belakang tu. Kalau nak letak kat bonet, takut nanti barang lain tak boleh nak sumbat.





Alhamdulillah. Dah selamat sampai rumah dah tengahari tadi. Esok la aku gantikan karpet tu dengan tikar ni.





Dulu, pernah beli tikar Sarawak ni tapi saiz dia lagi besar. Puas hati la dengan saiz dan harga macam tu. Masa tu kirim kat orang yang bertugas ke sana. Orang tu pilot helikopter. Kiranya tikar tu memang terus dibawa dari sana la. Tikar yang aku beli sekarang ni saiz dia agak kecil tapi harga dia agak tinggi. Tapi nak buat macam mana. Aku nak beli juga sebab nak gantikan karpet tu. Karpet tu dah banyak bulu kucing yang melekat. 


UPDATE.



Atas: Tikar Sarawak yang dah lama beli. Saiz besar. Harga kecil.
Bawah: Tikar Sarawak yang baru dibeli. Saiz kecil. Harga besar.
Kesimpulannya: Menyesal pula sebab tak beli dua helai tikar yang besar tu. Haha.



p/s: Rasanya harga tikar Sarawak ni jika di beli secara online lagi murah kot tapi aku ni kalau nak beli barang yang agak mahal, aku kurang yakin nak beli secara online. Takut kena tipu je. Lainlah jika aku beli novel. Beli je dari publisher.

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »