Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Sunday, July 16, 2017

Hei, jangan buang!

Assalamu'alaikum.

Hei, jangan buang!


Apa benda la pulak tu? Kecoh bebeno gayanya. Haha.


Takde apapun sebenarnya. Saja la nak bagi tajuk entri yang ala-ala gempak sikit. Kahkahkah. 


Sebenarnya nak bagitau ni je ha. Masa akhir puasa hari tu, aku tengok ada la beberapa bekas biskut raya yang diletakkan atas meja kat beranda rumah aku ni. Aku tak tau siapa yang bagi tapi rasanya mungkin anak buah aku yang dapat dari kawan-kawan dia. Sebabnya, aku tanya kat adik-beradik aku tapi masing-masing kata; entah!


Salah satu daripada bekas biskut tu pada aku cantik. Sayang pulak nak buang. Tapi takde la aku jerit dan kata jangan buang macam tajuk kat atas tu. Haha. Makanya, lepas je habis biskut yang ada dalam bekas tu, akupun basuh la dan keringkan. Lepas tu, mula la bekas tadi jadi tempat aku simpan peralatan jahitan aku yang comel-comel ni. 




Kan nampak kemas je tu. Takde la susah nak mencari. Kucingpun tak boleh nak cekau dah sebab dah simpan dalam bekas yang bertutup. Kalau tak, memang selamat la benda ni dorang dok tarik-tarik buat main.




p/s: Jika sesuatu benda atau perkara itu boleh kita manfa'atkan, apa salahnya jika kita manfa'atkannya. Takde la kita membazir untuk benda yang masih boleh digunakan. Yang penting, kenalah sentiasa kreatif dan positif.

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »