Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Sunday, July 16, 2017

Jom cuci mata!

Assalamu'alaikum.

Jom cuci mata!.


Mata kita ni perlukan rehat. Makanya, kenalah tengok sesuatu yang memberi manfa'at kepada mata itu sendiri. Lain orang, lain cara mereka mencuci mata. Aku pulak, ada cara aku yang tersendiri. Selain dari cuci mata, ia juga merupakan satu terapi jiwa dan minda. Alhamdulillah.


Ni la dia cara aku cuci mata. Haha. Moh la sama-sama tengok. Banyak ni gambarnya. Rugi siapa yang tak tengok. Mana la tau kot-kot terselit gambar tuan punya blog. Kehkehkeh.



































Ada orang kata, buah ni boleh jadi ubat untuk sakit strok. Tak tau la kepastiannya. Tapi buah ni kalau masak, memang sedap. Manis je rasa dia. Ni la pertama kali aku makan buah ni. Tu pun sebab ramai yang kata buah ni boleh makan. Sanggup tu aku pi korek pokok ni yang tumbuh dalam longkang, pastu masukkan dalam pasu. Gigih tak? Haha.





Okay, habis dah gambar. Cukuplah yang ni dulu. Meh layan video ni pulak. Jenuh aku panggil kucing aku tu suruh dia turun tapi dia nak jugak tangkap burung yang dok berlegar kat situ. Dia tak tau, sebenarnya burung tu saja je nak main-mainkan dia. Haha.




p/s 1: Eh, mana gambar tuan punya blog? 
p/s 2: Tak payah letak la. Kang ada pulak yang muntah darah menengoknya. Haha. 
p/s 3: #Harussedardiri. Kahkahkah.

1 Tukang Tembak:

Angah said...

wahhh....berseri rumah bila banyak dedaunan hijau, segar mata yang memandang. Untungla si bulus tu semua...banyak tempat beristirehat...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »