Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Sunday, July 30, 2017

Jadi la sekadar untuk merasa.

Assalamu'alaikum.

Jadi la sekadar untuk merasa.


Dah banyak kali dah tengok orang dok tunjukkan gambar buah ceri ni. Kecur jugak air liur tatkala melihatnya. Namun, disebabkan harganya yang mahal, hanya mampu tengok je la. Lagipun tengok gambar je. Masih boleh lagi menahan rasa. Haha.


Tapi, disebabkan buah ceri tu dah nampak di depan mata, yang betul-betul buah dan bukannya sekadar gambar semata, maka akupun beli jugak la satu bekas ni sekadar ambil syarat. Bukan apa, takut nanti apabila balik ke rumah, teringat-ingat la pulak, kan? Inipun fikir beberapa kali jugak ni sebelum beli. Maklum la, bajet ciput. Hehe.




Satu bekas ni harga dia RM9.99. Berat dia dalam anggaran 250 gram. Masa ni ada harga promosi. Kalau takde harga promosi, akupun tak tau berapa harga sebenar buah ceri ni. 




Isi buah ceri ni lebih kurang macam isi buah plum. Dia punya bijipun lebih kurang sama je. Rasanya? Memang sedap la. Benda mahal, mestilah sedap, kan? Hahaha, tipikal sangai aihh.. Heh. 




Sanggup tu pi simpan biji buah ceri ni. Hajatnya nak la cuba semai. Kot la boleh hidup. Hidup tu insyaallah la tapi tak tau la samada panjang umur dia, boleh keluar buah ataupun tidak. Haha. Apa yang penting, kena la cuba dulu. Tak cuba, mana la nak tau, kan?




p/s: Nanti jika ada rezeki, nak beli lagi la buah ceri ni. Harap-harap ada lagi la harga promosi. Heh.

1 Tukang Tembak:

Angah said...

kat opis angah pun ada budak memviralkan buah ceri, katanya dia beli di The Garden...haih...melecur air liur dengor dia bercerita...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »