Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, December 6, 2017

Asparagus: Perkembangan terkini.

Assalamu'alaikum.
 
Asparagus: Perkembangan terkini.
 
Ini perkembangan terkini anak pokok asparagus yang aku semai hari tu. Alhamdulillah, dah ada benih yang cambah dah walaupun bukan semuanya. Baki yang belum cambah tu akupun tak tau bila dia nak cambah. Jika diikutkan, dah hampir sebulan dah aku semai biji benih asparagus ni. Aku mula semai biji benih asparagus ni pada 6/11/2017.


Ini gambar anak pokok asparagus aku yang diambil pada 28/11/2017. Masa mula-mula tengok anak benih asparagus ni dah cambah, dia punya gembira tu Allah je yang tau. Syukur sangat-sangat sebab penantian sudah berakhir. Haha.




 
 
Kat bawah ni pula, gambar anak pokok asparagus aku yang diambil pada 2/12/2017.
 
 



Ada juga beberapa anak pokok asparagus yang baru cambah. Berganda la keseronokan aku. Makin teruja dibuatnya. Haha.




Gambar asparagus di bawah ini pula aku ambil pada 5/12/2017. Dah mula nampak dah dia punya helaian daun. Seronoknya la haiihh..!





Harapan aku, sudah semestinya aku nak semua biji benih tu cambah. Barulah ada kepuasan membeli biji benih tu. Bukanlah bermaksud aku tidak bersyukur dengan benih yang dah cambah tu. Memang aku bersyukur sangat-sangat sebab akhirnya aku berjaya melihat anak pokok asparagus depan mata sendiri. Sudah tentulah aku seronok sebab apa yang aku tanam berjaya cambah. Cuma, jika boleh, nak la semua tu cambah. Barulah betul-betul puas hati. Barulah seronok nak kongsi kat mana aku beli biji benih tu. Heh.

 
p/s: Mudah-mudahan anak pokok asparagus aku ni mampu bertahan dalam apa jua keadaan persekitaran. Aamiin.
 

2 Tukang Tembak:

Angah said...

semoga dapat merasa hasilnya...

Cik Azz said...

Angah:

Aamiin.

Terima kasih Angah. Memang besar harapan akak nak rasa asparagus tanam sendiri ni.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »