Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, May 23, 2009

SUKA vs DUKA....

 Assalamualaikum...


Semalam....

Kuar pegi bandar sebab nak uruskan pencen mak....dah 2 bulan tak amek....Kuarkan sikit je... muehehehe... Sementara tunggu giliran sebab ramai budak2 sekolah, aku pegi kedai buku kat sebelah bank tu kejap....Cekau 3 bijik novel...abeh rm75.90. Dari luar nampak macam best je cite dalam novel2 tu... tapi kat dalam tak tau lagi laa....huhuhu......


Pastu pegi soping barang dapo....tu je la keje aku tiap2 bulan...tolak troli, amek je barang2 macam biasa, masok troli...tolak...bayar guna duit mak aku. Aku mana ada pitih maaa. Abeh rm480.... makaihhh, barang2nya ciput je tapi harga!!! Bayar je la kan, nak buat camnoo.


Balik dah dekat pukul 6.15 ptg......punggah2 barang then solat asar then lepak japp....kaki punyalah sakit sebab banyak berjalan huhu...


Pagi ni...

Lepak sambil baca novel2 tu...Dah abeh baca 2 novel... tapi citernya macam tak menarik minda aku je. Rasa rugi lak beli novel2 tu ekekeke. Tinggal 1 je lagi novel yang belom aku baca. Kena amek mood dulu muehehehe.


Tengahari ni...

Aku tengah baca novel, mak aku datang kat aku, pastu mintak minyak gamat. Dia kata dia jatuh kat dalam longkang atas bukit belakang rumah aku. Ya Allah... kelam kelibut aku cari minyak gamat tu. Aku tengok dahi kanan mak aku dah benjol sebeso telor ayam kampong dah...Aku sapukan minyak kat mana2 luka....paling aku risau luka kat pelupuk mata dia yang nampak macam dalam je sebab darah asek kuar je...


Aku ajak dia g klinik tapi dia taknak. Biasalah orang tua, degilnya tak sape leh lawan. Aku biarkan mak aku tido. Aku pasang kipas lagi 1 nak bagi dia selesa sebab kipas siling kat bilik jaitan aku kurang power. Petang nya aku buatkan mak roti bakar sebab dia takde selera nak makan. Pastu aku bagi dia ubat demam sebab aku rasa badan dia dah mula panas....


Malam ni..
Aku dok ngadap lappy ni laa. Mak aku dah tido lepas tengok berita tadi...Moga2 demam mak tak melarat....

16 Tukang Tembak:

kucinsiam said...

salam...

doakan makcik cpt sembuh...emmm
kalau perlu ke klinik,makcik pegi yaaa...pleaseeee...

sayang makcik walopun x kenal =(

KAK AZZ said...

wassalam Ween...huhu mmg dia taknak pegi klinik punn...Tapi pagi ni tgk benjol kt dahi dia dah
okay dah...tinggal lg bengkak kat kelopak mata dgn kat lutut dgn kt bibir atas masih ada....Macehh sayang kt mak akak....hukkk..

SwapNAVY said...

semoga mak cepat sembuh...amin..syurga di telapak kaki ibu...

KAK AZZ said...

macehh Swap....mak akak dh okay sikit dah hari ni...dah ada selera makan sikit....tp makan nata de coco laa...ekekeke...

kucinsiam said...

da kurang sket ya kak....?

syukur

KAK AZZ said...

syukur Ween....berkat doa dr kawan2 gak ni....macehh ehh semua...Amin...

SwapNAVY said...

alhamdullilah..moga beransur pulih tapi haikal pulak yang bias dengan ubat sob:(

KAK AZZ said...

haikal?? who's haikal?? Nama Swap haikal ke..ekekeke....Alololo...sian dia....sobbbsssss.....

SwapNAVY said...

Swap nama nie nama orang pgl kat base Sandakan dulu2...Haikal nie nama manje ngan kawan2..ekekekkekek :(

KAK AZZ said...

oooo...nama manje Swap ni Haikal la ehh....meh memanje kt akak mehh....hikkk...gd name 4 a gd boy...ahaha...

SwapNAVY said...

wakakkakaka kak..skang x manja dah..dah tukar name? skang nie nak transporm tahir..

~~ KAK AZZ ~~ said...

Tahir.....??? huhuhu... awat asek tukaq nama je ni.... Alaa...letak je nama asal mcm dlm ic tu hehehe..

SwapNAVY said...

x leh kak..bahyer..maybe its a transporm has been changed..

i'm shin... i'm inesen said...

ciannya... apesal ek.. xde doktor yg keje nya dtg umah kalo ada orang sakit.. jadi takde la susah susah nak pi klinik or paksa our parent/family yg xmo pi spital/klinik...

~~ KAK AZZ ~~ said...

ye la Dez....elok la kalo nk jd transformer tu ekekeke...untung2 leh save the earth...hekk..

~~ KAK AZZ ~~ said...

huhu shinchan....kt kg yg ala2 ulu ni manade semua tu....lagipun mana mampu....btw...macehh ehh singgah umah akak ni ekekeke...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »